بازی وار سازی سیستم دوچرخه ثابت با هدف بهبود وضعیت جسمانی دانشجویان و تولید انرژی
Fixed bicycle system gamification in order to Improving student"s physical condition and energy generating
نویسندگان :
پویا خانی ( دانشگاه دولتی کاشان ) , سلمان گلی بیدگلی ( دانشگاه دولتی کاشان ) , مصطفی حشمت ( دانشگاه دولتی کاشان ) , مرجان معظم ( دانشگاه دولتی کاشان )
چکیده
امروزه با پیشرفت انسان ها در حوزه تکنولوژی و گسترش استفاده از وسایلی همچون رایانه و تلفن همراه، ایجاد تحرک و افزایش سلامتی در قالب بازی وار سازی جایگاه ویژه ای یافته است. بازی وار سازی در حوزه سلامت، میتواند علیرغم افزایش سلامت افراد، گامی هرچند کوچک به سمت شهر سبز و ایجاد فرصتهای شغلی جدید ایجاد کند. لذا در این مقاله، ضمن اشاره به آخرین دستاوردهای بازی وار سازی در حوزه سلامت، مراحل کامل طراحی یک بازی مبتنی بر دوچرخه ثابت به همراه چالش های سخت افزاری و نرم افزاری آن پرداخته و همچنین به معرفی دو ابزار Flutter و Flame جهت توسعه بازی های اندرویدی مبتنی بر اینترنت اشیا می پردازد. خروجی این مقاله، یک نسخه کامل از یک دوچریه ثابت متصل به سنسور در مقیاس کوچک است که خود به تنهایی نمونه جامعی از یک مجموعه از دوچرخه های متصل به هم است که میتواند به طور گسترده در سطح باشگاههای ورزشی و پارک و بوستان ها به منظور ارتقا فرهنگ ورزش با استفاده از رویکرد بازی وارسازی مورد استفاده قرار گیرد.کليدواژه ها
بازی وار سازی،دوچرخه هوشمند،تولید انرژی،ورزش و سلامتکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:پویا خانی , 1398 , بازی وار سازی سیستم دوچرخه ثابت با هدف بهبود وضعیت جسمانی دانشجویان و تولید انرژی , پنجمين كنفرانس بينالمللي بازيهاي رايانهاي،فرصتها و چالشها
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.