پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله English as a Foreign Language (EFL) Teachers’ Roles in Enhancing Learners’ Willingness to Communicate
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

English as a Foreign Language (EFL) Teachers’ Roles in Enhancing Learners’ Willingness to Communicate

نویسندگان :

S. Yahya Hejazi ( University of Tehran ) , Abbas Zare-ee ( University of Kashan )

دانلود فایل   

چکیده

EFL learners require Willingness to Communicate (WTC) in order to be communicatively competent. WTC is, therefore, considered a necessary condition for language learning. Previous research on WTC has confirmed that various individual, social, situational, and contextual variables affect EFL learners’ tendency for communication. Given the paucity of research on the role of teachers in enhancing learners’ WTC, the present study was designed to explore how teachers can improve students’ willingness to communicate. To this end, nine randomly-selected university EFL teachers (5 males & 4 females) with varying teaching experience responded to a written interview questionnaire originally developed by Vongsila and Reinders (2016). The teachers reported their perceptions of their roles in encouraging students’ WTC, their opinions about relevant factors (e.g., anxiety, group size, self-confidence, culture, etc.), and their strategies for promoting WTC. The resulting interview data were content analyzed. The findings indicated that EFL teachers acknowledge their significant role in enhancing WTC and motivating L2 use. In addition, teachers reported that factors like self-confidence, shyness, anxiety, and classroom atmosphere considerably affect students’ WTC and require different strategies to tackle. The findings not only provide insights for the better understanding of WTC but also offer pedagogical implications for language education programs.

کليدواژه ها

Willingness to communicate, Teachers’ Roles, English as a Foreign Language (EFL), Language Teaching, Reticence

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
S. Yahya Hejazi , 1398 , English as a Foreign Language (EFL) Teachers’ Roles in Enhancing Learners’ Willingness to Communicate , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Analysis of Hedges in English Movies: Gender Differences in Focus
  • dubbing and subtitling multilingual films into Persian
  • Becoming-Persian in Merritt-Hawkes` Persia: Romance and Reality
  • Inside or Outside: The Problem of Liminality and Unsuccessful Self- centeredness in the Panoptical Asylum of Samuel Beckett’s Murphy
  • Theory and practice in Poetry translation
  • Colliding Worlds: An Analysis of Conflicting Identities in Porochista Khakpour’s Novels; The Last Illusion and Sons and Other Flammable Objects
  • A Study of Margaret Atwood s The Handmaid s Tale in the Light of Archetypal Theory
  • Genre Analysis of Iranian Companies Replies to Foreign Customers’ Inquiry Emails
  • A Novice TESOL Teacher’s Professional Identity and Evolving Commitment
  •      Comparing EFL Learners Achievement on Interactive Writing Assessment Through Feedback Exchange vs. Impromptu Writing Test
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]