پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Metacognitive Strategy Instruction Contributes to More-skilled Listeners More than Less-skill Counterparts
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Metacognitive Strategy Instruction Contributes to More-skilled Listeners More than Less-skill Counterparts

نویسندگان :

Mohammad Ali Alavidoost ( University of Mazandaran ) , Hossein Bozorgian* ( University of Mazandaran ) , Ali Babajanzade ( University of Mazandaran )

دانلود فایل   

چکیده

Listening is the rudimentary skill amongst the four in language learning.There has been a growth in utilizing metacognitive strategy instruction to expedite the processes of listening comprehension. Most previous studies reveal that the metacognitive strategy instruction is more rewarding for less-skilled L2 listeners than their counterparts. Further, there has been a consensus among researchers that more-skilled L2 listeners have reached a threshold point, and passing this point entails more diligent efforts.Thus, the degree of improvement in post-test results might not be significant. Therefore, in this study, Fuzzy logic approach is applied as a remedial procedure for data analysis to find out which group would benefit more from metacognitive strategy instruction. Forty Iranian students were selected including more-skilled group (n=20) and a less-skilled group (n=20) and were all between 20 and 30 years old. A quantitative approach was used to address the research questions. In doing so, repeated measure quasi-experimental design was utilized since assignment and selection of participants were based on participants’ Oxford Placement Test (OPT) performances and were not randomized. Data were analyzed through a Fuzzy logic approach, and the result as opposed to most previous studies indicated that more-skilled L2 listeners benefited more than less-skilled L2 listeners from the metacognitive strategy instruction.

کليدواژه ها

Listening Performance, Metacognition, Metacognitive Strategy Instruction, Less- and More-skilled listeners

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Ali Babajanzade , 1398 , Metacognitive Strategy Instruction Contributes to More-skilled Listeners More than Less-skill Counterparts , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Translation technologies: the consistency of what is being taught by universities and what is being used by the labor market
  • Adaptation Studies and Teaching English Literature: The Case of Shakespeare in Love
  • The Effect of Shadowing Technique on Iranian Elementary and Intermediate EFL Learners Listening Comprehension
  • Schematic Activation through Computerized Graphic Organizers: The Case of L2 Listening Comprehension and Incidental Vocabulary Acquisition
  • Promoting FFL Students Conceptual Development (Awareness, Volition, and Systematicity) through Dynamic Assessment of Phrasal Verbs
  • Metadiscourse Use in Dentistry Research Articles Written by Non-native English Speakers: Does Editing Make a Change?
  • Odysseus the Signifyin(g) Trickster in Walcott’s Stage Version of the Odyssey
  • EAP Writing: Students’ Views on Phrase-Analysis Technique for L1-L2 Translation
  • رویکرد معنا شناسانه قالبی به انواع افعال نقل قول گر و راهبردهای برگردان آن ها در ادبیات روایی: مطالعه موردی برگردان فارسی رمان دل تاریکی
  • A Longitudinal Investigation into the Development of Language Complexity through Repeating Dialogic Narrative Task
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]