پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Effect of Social Phobia on English Language Learners’ Classroom Participation
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Effect of Social Phobia on English Language Learners’ Classroom Participation

نویسندگان :

Abbas Zare-ee ( University of Kashan ) , S. Yahya Hejazi ( University of Tehran ) , Zahra Mollabagheri ( University of Kashan )

دانلود فایل   

چکیده

Social Phobia (SP) is a serious disorder with deep roots in childhood that could possibly lead to poor relationships and social isolation among some children in educational contexts. While several studies have explored SP in educational and clinical psychology, there is scant research examining this potentially important variable in the English Language Teaching (ELT) field. The present study aimed to explore the possible relationship between SP and classroom participation (CP) among male and female young learners. To this end, 95 students (75 females & 20 males; age range: 9-16) with different EFL proficiency levels were selected through convenience sampling from an English language institute in 2017. After gaining parental and institutional consents, the researchers asked the participants to fill in Social Phobia Anxiety Inventory for Children (SPAI-C) and a Classroom Participation (CP) questionnaire. Correlational and mean difference inferential statistics (t test and Mann-Whitney) were used to analyze the data. Based on the results, female learners showed significantly higher social phobia and were less willing to participate in classroom activities. While there was a significant negative correlation between SP and CP among female learners, there was no correlation between SP and CP among male learners. The findings imply that social phobia has a considerable effect on female learners’ classroom participation, an issue which requires language teachers’ especial attention.

کليدواژه ها

English as a Foreign Language (EFL), classroom participation, social phobia, gender

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Abbas Zare-ee , 1398 , The Effect of Social Phobia on English Language Learners’ Classroom Participation , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • A Bourdieusian analysis of Don DeLillo’s White Noise
  • Metadiscourse Use in Dentistry Research Articles Written by Non-native English Speakers: Does Editing Make a Change?
  • Schematic Activation through Computerized Graphic Organizers: The Case of L2 Listening Comprehension and Incidental Vocabulary Acquisition
  • Iranian EFL learners’ unwillingness to tell summaries: An action research at institute level
  • Post-editing machine translation output: The case study of M.A. students in Economics vs. M.A. students in Translation Studies.
  • A Study of Tom Stoppard’s Travesties under the light of Paul Ricoeur’s Theory of ‘Narrative Time’
  • Task modality and pair formation method through language related episodes(LREs) and L1 use:a study of grammatical and lexical items
  • Selective Appropriation of Events in Constructing Narratives about Barjam
  • Performing Cosmopolitical Perspective in Jill Worrall’s Two Wings of a Nightingale, Persian Soul, Islamic Heart
  • Saul Bellow’s Melancholic Characters: Misfits under Erasure
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]