پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Effect of Social Phobia on English Language Learners’ Classroom Participation
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Effect of Social Phobia on English Language Learners’ Classroom Participation

نویسندگان :

Abbas Zare-ee ( University of Kashan ) , S. Yahya Hejazi ( University of Tehran ) , Zahra Mollabagheri ( University of Kashan )

دانلود فایل   

چکیده

Social Phobia (SP) is a serious disorder with deep roots in childhood that could possibly lead to poor relationships and social isolation among some children in educational contexts. While several studies have explored SP in educational and clinical psychology, there is scant research examining this potentially important variable in the English Language Teaching (ELT) field. The present study aimed to explore the possible relationship between SP and classroom participation (CP) among male and female young learners. To this end, 95 students (75 females & 20 males; age range: 9-16) with different EFL proficiency levels were selected through convenience sampling from an English language institute in 2017. After gaining parental and institutional consents, the researchers asked the participants to fill in Social Phobia Anxiety Inventory for Children (SPAI-C) and a Classroom Participation (CP) questionnaire. Correlational and mean difference inferential statistics (t test and Mann-Whitney) were used to analyze the data. Based on the results, female learners showed significantly higher social phobia and were less willing to participate in classroom activities. While there was a significant negative correlation between SP and CP among female learners, there was no correlation between SP and CP among male learners. The findings imply that social phobia has a considerable effect on female learners’ classroom participation, an issue which requires language teachers’ especial attention.

کليدواژه ها

English as a Foreign Language (EFL), classroom participation, social phobia, gender

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Abbas Zare-ee , 1398 , The Effect of Social Phobia on English Language Learners’ Classroom Participation , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Iranian EFL Teachers’ Perception and Practice of Interactional Competence
  • Post- Apocalyptic and Traumatic Disorder in Cormac McCarthy’s The Road
  • A Critical Discourse Analysis of the Anti-Iranian images shown in Hollywood movies:A case study of 300 and Alexander
  • Effects of Strategic and Unpressured Within-task Planning on Iranian Intermediate EFL Learners’ Oral Production
  • Metacognitive Instruction and Metacognitive Instruction through Dialogic Interaction in Listening Comprehension: Listeners’ Cognitive Load
  • A Novice TESOL Teacher’s Professional Identity and Evolving Commitment
  • The Face of the Other in Charlotte Mary Matheson’s The Feather
  • Investigating Iranian EFL Teacher s Strategies toward Invoking Silent EFL Learners to Speak
  • Locating the source of number agreement errors in intermediate-to-advanced second language learners of English
  • Improving EFL Learners’Speaking Accuracy and Fluency through Input Flooding
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]