پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Relationship between Language Learning Strategy and Pronunciation Accuracy among Iranian Intermediate EFL Learners
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Relationship between Language Learning Strategy and Pronunciation Accuracy among Iranian Intermediate EFL Learners

نویسندگان :

Masoud Asadi ( Islamic azad university of Sari ) , Seyedeh Mahla Mousavinia ( Islamic azad university of Sari )

دانلود فایل   

چکیده

Pronunciation is an integral part of foreign language learning since it directly affects learners’ communicative competence as well as performance. Also language learning strategies are a key factor in language learning. The present study investigated the relationship between choice of learning strategies and frequency of their use and appropriate pronunciation accuracy. 60 participants homogenized by Oxford Placement Test (OPT). Then Language Learning Strategies Questionnaire revealed what language learning strategies worked best for them and the pronunciation test measured the segmental and suprasegmental phonemes. The data was analyzed by SPSS software through Spearman Rank-Order correlation and Independent Samples T-Test. The results indicated that there was a high positive correlation between Iranian EFL students’ language learning strategies and pronunciation accuracy. Also, the analysis of the second research question of the study showed that gender did not have any statistically significant role in the relationship between Iranian EFL students’ language learning strategies and pronunciation accuracy. Hence, if language teachers spend some time learning and practicing strategies for teaching pronunciation, they will not have the embarrassment anymore and students‘ pronunciation will be effectively improved.

کليدواژه ها

Language Learning Strategies, pronunciation accuracy, Intermediate EFL Learners.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Seyedeh Mahla Mousavinia , 1398 , The Relationship between Language Learning Strategy and Pronunciation Accuracy among Iranian Intermediate EFL Learners , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The implicit impact of innovative ELT course books on raising the awareness of teachers’ knowledge base and practices
  • The Effects of Multimodal Pedagogies and Classroom Environment on EFL learners Willingness to Communicate
  • The interaction effect of institutional identity and social anxiety on effective teaching: The case of Iranian EFL university teachers
  • Application of Althusserian Theory of Ideology on "Welcome to the Monkey House" a Short Fiction by Kurt Vonnegut
  • Metacognitive Instruction and Metacognitive Instruction through Dialogic Interaction Using Multimedia Listening: Listeners’ Listening Anxiety
  • Not Interested in Dubbing anymore? A National Survey on AVT Habits among Iranians
  • TEST 33
  • Iranian EFL Learners’ Motivational Degradation: Challenging Issues
  • The Critical Discourse Analysis of Power in Dr.Martin Luther King"s Speeches
  • The Impact of Imagery Skills on writing skills of Iranian Elementary EFL Learners
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]