پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Relationship between Language Learning Strategy and Pronunciation Accuracy among Iranian Intermediate EFL Learners
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Relationship between Language Learning Strategy and Pronunciation Accuracy among Iranian Intermediate EFL Learners

نویسندگان :

Masoud Asadi ( Islamic azad university of Sari ) , Seyedeh Mahla Mousavinia ( Islamic azad university of Sari )

دانلود فایل   

چکیده

Pronunciation is an integral part of foreign language learning since it directly affects learners’ communicative competence as well as performance. Also language learning strategies are a key factor in language learning. The present study investigated the relationship between choice of learning strategies and frequency of their use and appropriate pronunciation accuracy. 60 participants homogenized by Oxford Placement Test (OPT). Then Language Learning Strategies Questionnaire revealed what language learning strategies worked best for them and the pronunciation test measured the segmental and suprasegmental phonemes. The data was analyzed by SPSS software through Spearman Rank-Order correlation and Independent Samples T-Test. The results indicated that there was a high positive correlation between Iranian EFL students’ language learning strategies and pronunciation accuracy. Also, the analysis of the second research question of the study showed that gender did not have any statistically significant role in the relationship between Iranian EFL students’ language learning strategies and pronunciation accuracy. Hence, if language teachers spend some time learning and practicing strategies for teaching pronunciation, they will not have the embarrassment anymore and students‘ pronunciation will be effectively improved.

کليدواژه ها

Language Learning Strategies, pronunciation accuracy, Intermediate EFL Learners.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Seyedeh Mahla Mousavinia , 1398 , The Relationship between Language Learning Strategy and Pronunciation Accuracy among Iranian Intermediate EFL Learners , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Metacognitive Instruction and Metacognitive Instruction through Dialogic Interaction in Listening Comprehension: Listeners’ Cognitive Load
  • Philosophy of education as viewed by the stakeholders in Iranian EAP context
  • Bringing an avenue of research in audiovisual translation home: Calling audio description into play
  • The Role of Depth and Breadth of Vocabulary in High School EFL Learners Reading Comprehension Majoring in Humanities, Natural Sciences, and Mathematics
  • Saul Bellow s Dangling Man in the light of Ethical Criticism
  • Teacher Responses to Learner Initiatives in EAP Classes
  • Quantum Mechanics in Frederik Pohl s The Coming of Quantum Cats
  • The contribution of blog-mediated writing instruction to second language writing motivation, self-efficacy, and self-regulation: A mixed methods study
  • بررسی عناصر زمان و مکان در ترجمۀ دو اثر از چارلز دیکنز
  • TQA
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]