پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Task modality and pair formation method through language related episodes(LREs) and L1 use:a study of grammatical and lexical items
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Task modality and pair formation method through language related episodes(LREs) and L1 use:a study of grammatical and lexical items

نویسندگان :

Mansooreh Amiri ( Lorestan University ) , Fatemeh Ershadi ( Lorestan University )

دانلود فایل   

چکیده

This study provides field research evidence on the efficiency of a "Student-selected" peer review assignment protocol as compared to the typically implemented "Teacher-Assigned-Pair" protocol in doing some lexical and grammatical language related episodes(LREs) . The study employed 60 undergraduate Medical students attending a general English course at Lorestan University of Medical Sciences who were randomly assigned into three groups (two experimental groups and a control group)_based on an Oxford Placement Test (OPT) and an interview: Free-Selection group (FS)(students were allowed to freely explore and select peer work) ,Teacher-Assigned group(TA)(the teacher assigned students to work in pairs) ,and a Control group (there is no pair and students had to work individually). The three groups took a pre-test on the prescribed material prior to the treatment. In the instructional phase of the study, the experimental groups (TA,FS groups) worked on some lexical and grammatical LREs in pairs during a period of 6 months while participants in the control group did the same job individually and not in pairs. At the end of the treatment, all three groups took a post-test .The quantitative analysis of the data indicated that students following Teacher-Assigned protocol demonstrate a better domain learning outcomes over lexical and grammatical language related episodes and outperformed the other two groups. An ANOVA provides evidence that the TA condition can be multiply beneficial to students who engage in peer review activities.

کليدواژه ها

Pair formation method,language related episodes, teacher assigned pair, free selection pairs

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Mansooreh Amiri , 1398 , Task modality and pair formation method through language related episodes(LREs) and L1 use:a study of grammatical and lexical items , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Writing assessment: Existing challenges, future prospects
  • The Instinct of Workmanship in Dos Passos s U.S.A. Trilogy
  • Signature pedagogies in continuous professional development: A critical review of current practice
  • Worlding Agendas and the strata of Elitism in Fazel Bakhsheshi’s SF Novels
  • Examining the impact of using metacognitive strategies in language classroom
  • The Impacts of Oppression on Ethnic Minorities: A Postcolonial Reading of Carl Holman’s Mr.Z
  • Shelley’s “Ozymandias”: A Mytho-archetypal Approach
  • Comparing Different Techniques of Developing Intercultural Communicative Competence in an EFL Context
  • Bridging the Gap between Academic Studies and Employability: Do English Translation Curricula Answer the Challenges of Labor Market?
  • Sensitivity of Different Test types to Test-Taking Strategies
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]