پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The role of Isolated Focus on Form and rate of complexity in developing EFL learners English interlanguage
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The role of Isolated Focus on Form and rate of complexity in developing EFL learners English interlanguage

نویسندگان :

Nemat Zamani Visroodi ( Isfahan universiy ) , Manijeh Youhanaee ( Isfahan university )

دانلود فایل   

چکیده

Isolated Focus on Form Instruction (FFI), introduced by Spada and Lightbown (2008), is divided into two forms: early and delayed FFI. The former offers explicit instruction before communicative practice tasks, while the latter provides it after the tasks. This study aimed to investigate whether sequential isolated (FFI) has variable effects on learning grammatical structures with different complexity levels by Persian EFL learners. To this end, six intact EFL classes were chosen from the Iranian junior public high schools. They were all beginning male Persian learners of English. Two groups (grade 7) received instruction of a simple structure; two groups (grade 8) enjoyed a moderately complex structure and the last two groups (grade 9) were instructed a highly complex structure, while one group within each grade received either early or delayed FFI. Analysis of the post test scores indicated that early FFI positively affected learning the simple structure while the delayed FFI was more effective on learning the moderately and highly complex structures. Moreover, the complexity was found to significantly interact with direction of sequencing focused tasks and explicit instruction.

کليدواژه ها

isolated form focused instruction, complexity, grammatical structures

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Manijeh Youhanaee , 1398 , The role of Isolated Focus on Form and rate of complexity in developing EFL learners English interlanguage , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • POV in Electronic Literature: Exploration of Non-focalization in 10:01 by Lance Olsen
  • Severity Differences across Proficiency Levels among Peer-assessors
  • Tracing Multisided Interpretations in Jamalzadeh’s Short Story, “One-sided Prejudice”
  • Rhetorical Patterns of Condolence Letters by English and Persian speakers
  • An investigation into language teachers’ assessment literacy and practice within the immediate context of classroom
  • Areas of School-University Partnerships in Iranian EFL Context
  • Exploring the Origin of Learner Reticence in the EFL Classrooms
  • The Contribution of Teachers’ Classroom Voice and their autonomy in Iranian Context
  • The Consumption Culture in Leo Tolstoy s The Death of Ivan Ilych
  • Ideological collocation and the representation of atheism in the discourse of the internet; A synergy of corpus linguistics of iweb database and critical discourse analysis
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]