پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله An Evaluation of Iranian High School English Textbook “Vision 3” from Teachers’ Perspectives
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

An Evaluation of Iranian High School English Textbook “Vision 3” from Teachers’ Perspectives

نویسندگان :

Hoda Arkani ( Jahad e Daneshgahi University of Science and Technology )

دانلود فایل   

چکیده

Textbooks play a significant role in the process of teaching and learning in the classroom. The current study investigated the appropriateness and effectiveness of the high school English textbook “vision 3” to point out the shortcomings which have been hindering the Iranian students from mastering the English language in high school. The participants of the study consisted of 32 English teachers randomly selected from different high schools in Mashhad, Iran. The Evaluation of the textbook was conducted quantitatively through the questionnaire developed by Litz (2005), and open-ended questions. The checklist considered seven main criteria: practical consideration, layout and design, activities, skills, language type, subject and content and overall consensus. The results of the study revealed that the teachers’ perceptions about these criteria were almost positive in some aspects. However, they believed that the English textbook is not appropriate for Iranian high school students in terms of communicative skills, activities, subject and content. Teachers also referred to some limitations which hinder them from practicing the communicative activities in the classroom. The results of this study can be helpful for teachers to use appropriate teaching techniques to compensate for the deficiencies of the textbook and the materials developers and syllabus and curriculum designers in Ministry of Education to revise the current textbook according to the needs of students.

کليدواژه ها

High School textbook, Evaluation, Iranian Teachers, Communicative skills

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Hoda Arkani , 1398 , An Evaluation of Iranian High School English Textbook “Vision 3” from Teachers’ Perspectives , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • A Computer-aided Error Analysis of Iranian ESP Students’ Writing with a Learner Corpus Perspective
  • Visual Input in Simultaneous Interpreting: The Case of Tweeter Messages
  • A Bourdieusian analysis of Don DeLillo’s White Noise
  • The Effect of Explicit Teaching of Derivational Morphemes on Iranian EFL Learners’ Writing Fluency
  • Exploring the Origin of Learner Reticence in the EFL Classrooms
  • The Instinct of Workmanship in Dos Passos s U.S.A. Trilogy
  • EAP Writing: Students’ Views on Phrase-Analysis Technique for L1-L2 Translation
  • Modern (Tragic) Representation of Everyday Life in Margaret Duras’s Moderato Cantabile
  • Students’ attitude toward EMI: Using University of Iran, Isfahan as an example
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]