پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Impact of Flipped Classroom Approach on Iranian EFL Learners’ Reading Comprehension
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Impact of Flipped Classroom Approach on Iranian EFL Learners’ Reading Comprehension

نویسندگان :

Tayyebeh Badrabadi ( velayat ) , Hamid Rahmani Sangani ( Velayat )

دانلود فایل   

چکیده

Flipped Classroom Approach (FCA) is a widely-known approach which has received extensive empirical attention. However, critics of this approach have leveled their concerns about its effectiveness on different language areas and skills. Given this backdrop, this study aimed to explore the impact of FCA on Iranian English as a Foreign Language (EFL) learners’ performance in terms of their reading comprehension. In this regard, a quasi-experimental research design was employed to conduct the study. Forty students, who were studying English as a compulsory course, were randomly divided into two groups of control and experimental. The experimental group received an FCA intervention while the control group received conventional education. An independent samples t-test was run to analyze the differences. The results indicated that the experimental group outperformed the control group on the test of reading comprehension significantly. This study has implications for EFL teachers and curriculum developers to investigate flipped classroom strategies and apply technology-oriented language learning contexts in order to provide more outlets for the betterment of reading comprehension.

کليدواژه ها

Flipped Classroom Approach; reading comprehension; English as a Foreign Language; language learners

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Tayyebeh Badrabadi , 1398 , The Impact of Flipped Classroom Approach on Iranian EFL Learners’ Reading Comprehension , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Not Interested in Dubbing anymore? A National Survey on AVT Habits among Iranians
  • Translation as Re-narration: "A Narrative Analysis of Iran s Nuclear Program News translations in the English Western Media based on Mona Baker s Narrativity Paradigm"
  • Investigation of Translation Strategies of Idioms in Animal Farm Novel
  • The Instinct of Workmanship in Dos Passos s U.S.A. Trilogy
  • Analysis of Lexical Collocations in Persian Translation of Jane Austenʼs Persuasion Based on Newmarkʼs Model of Translation
  • Analysis of Metadiscourse Markers Frequency in the Readings of Top Notch and Summit ELT Series
  • Retrospective and Introspective Think-Aloud Protocols in Translation Quality Assessment
  • The Effect of Written Corrective Feedback Provided through Oral Conferencing vs. ‎Formal Instruction A Comparative Study on Iranian EFL Learners’ Writing Skill
  • Differential Effects of Immediate Task Repetition and Post-Task Transcribing on EFL Learners’ Oral Complexity
  • A Corpus-based Lexical Study of Iranian Medical Research Articles: Developing a Medical Academic Word List
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]