پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Gesticulative Construals in EFL Academic Lectures
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Gesticulative Construals in EFL Academic Lectures

نویسندگان :

Seyyed Mohammad Ali Soozandehfar ( University of Hormozgan )

دانلود فایل   

چکیده

This investigation encompasses a discursive analysis to explore how Iranian EFL learners intentions can be construed in terms of some manifestative tokens they apply such as body movements, gestures, styles and facial expressions during their academic lectures. In other words, the focus of the study is on learners’ iterative creation of gesticulations (McNeill, 2005) while giving a face-to-face academic lecture in an EFL class in order to illustrate how meaning is mediated. In this regard, focusing on Hodge and Kress’s (1988) theoretical framework, which links semiotics to teaching contexts, this research analyzes the co-speech manifestative tokens based on Levy and McNeill’s (2005) scheme. The findings revealed how EFL learners construals during lectures involve a sort of gesticulative mediation between the lecturer s conceptualization and what is expressed to the class audience, and how this mediation facilitates and clarifies the meaning. Finally, some implications for EFL teachers and researchers were proposed in this regard.

کليدواژه ها

construal, EFL, lecture, gesture, gesticulation, semiotics, token

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Seyyed Mohammad Ali Soozandehfar , 1398 , Gesticulative Construals in EFL Academic Lectures , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • On the Effects of Flipped – Instructed English Language Teacher on EFL Learners’ Discourse in Terms of Reasoning Skills
  • A postcolonial Assessment: Arrival of Colonial Regime, Imperial Tools and the construction of Otherness and Inferiority Complex within the Subject Identities in Chinua Achebe"s African Trilogy
  • Metadiscourse Use in Dentistry Research Articles Written by Non-native English Speakers: Dos Editing make a Chang?
  • Investigating the Level of Iranian TEFL Teachers’ Readiness for Using Technology in Classrooms
  • Deictic Shifts in Sam Shepard’s Cowboy Mouth
  • Demotivating Factors for Iranian Intermediate High School and Institute EFL Learners
  • Using English Conjunctions in American Academic Articles and Iranian EFL Academic Articles online: A Comparative Study
  • The role of Isolated Focus on Form and rate of Complexity in developing EFL learners English interlanguage
  • The Effect of Social Phobia on English Language Learners’ Classroom Participation
  • A Study of Job Expectations of English Translation Students and Realities of Job Market in Iran
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]