پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله An Investigation of EFL Learners’ Feelings towards the Use of Flipped Classroom Approach in Reading Comprehension Classes
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

An Investigation of EFL Learners’ Feelings towards the Use of Flipped Classroom Approach in Reading Comprehension Classes

نویسندگان :

Tayyebeh Badrabadi ( velayat ) , Hamid Rahmani Sangani ( velayat )

دانلود فایل   

چکیده

Flipped Classroom Approach (FCA) is a significant teaching approach which provides a blended learning environment and allows the students to engage in active learning. However, very few studies have investigated learners’ feelings regarding the application of FCA in the classroom. This study aims to examine English as a Foreign Language (EFL) students’ feelings towards FCA in reading comprehension classes. The data were collected using a questionnaire, oral interviews, and observations. 40 students, who were studying English as a compulsory course in Bam High schools, were selected using convenience sampling. The data were analyzed using descriptive statistics and thematic analytic strategies. The frequencies of the responses for the questionnaire items showed a positive attitude towards FCA. Besides, most of the themes obtained from the oral interviews revealed a positive evaluation of the experience with flipped learning. The observations also confirmed the findings of the questionnaire and interviews. The findings demonstrate that the implementation of flipped learning in an Iranian context is optimistically recommended since it can enhance an active learning experience and alter student’s attitude towards teacher and student roles. This study provides implications for EFL instructors, educators, curriculum designers, and learners.

کليدواژه ها

Flipped Classroom Approach; learners’ feelings, reading comprehension; English as a Foreign Language; interview; observation

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Tayyebeh Badrabadi , 1398 , An Investigation of EFL Learners’ Feelings towards the Use of Flipped Classroom Approach in Reading Comprehension Classes , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The Effect of Shadowing Technique on Iranian Elementary and Intermediate EFL Learners Listening Comprehension
  • Mapping the Current Trends in Applied Linguistics research: A Topic Modelling Approach
  • English as a Foreign Language Teachers Immunity and Motivation
  • از پرتره تا روایت: بررسی امکان و ارزش استخراج روایت داستانی از عکس پرتره
  • Supportive Co-Teaching in Specialized English Language Courses
  • Using Problem-Based Scenarios in CALL Teacher Education for Enhancing In-Service Teachers’ Technological Pedagogical Knowledge
  • Threats to the Inclusive Movement: Experiences of Disabled and Non-Disabled Students Within an Inclusive English Language Classroom
  • Examining Lexical Bundles Employed by English and Persian Writers in Result and Discussion Section of Public Health Research Papers: A Contrastive Corpus-based Study
  • Contradictions in Using Group Work in EFL Classrooms: Activity Theory Perspective in an Autoethnographic Study
  • Inside or Outside: The Problem of Liminality and Unsuccessful Self- centeredness in the Panoptical Asylum of Samuel Beckett’s Murphy
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]