پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Role of Affection in Modulating the Degree of Language Processing in Bilinguals
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Role of Affection in Modulating the Degree of Language Processing in Bilinguals

نویسندگان :

Vahid Rahmani Doqaruni ( University of Gonabad )

دانلود فایل   

چکیده

Given that affect is an indispensable ingredient of communication, the present study investigates whether affective meaning could be a factor that may modulate the degree of language processing in bilinguals. The participants were 28 Persian-English bilinguals (17 female and 11 male) who were studying at the Department of English Language Teaching of the University of Gonabad. Since the aim of the present study was to investigate the behavioral and cognitive processing of affective meaning, PsychoPy (version 3) was used to design and perform a semantic decision task. In this task, participants see a pair of words presented one after each other (first, a noun and then, an adjective), and are asked to decide whether or not the target word is related in meaning to the preceding word. The stimuli consisted of 30 congruent noun-adjective dyads (positive prime-positive target and negative prime-negative target) and 30 incongruent noun-adjective pairs (positive prime-negative target and negative prime-positive target) in both Persian and English. Using SPSS (version 24), the 2 (prime valence: positive, negative) × 2 (target valence: positive, negative) × 2 (language: Persian, English) Mixed Factorial Repeated Measure ANOVA was run on reaction time and error rate with language as a between-subject factor. The results showed that affective valence is an important factor in modulating the degree of language processing in bilinguals. Further analysis revealed that the bilinguals followed a similar pattern in processing affective meaning of single words in their first and second language which supports the hypothesis of parallel lexical access.

کليدواژه ها

affective valence, semantic decision task, reaction time, error rate

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Vahid Rahmani Doqaruni , 1398 , The Role of Affection in Modulating the Degree of Language Processing in Bilinguals , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Note-Taking Strategies, Speaking Performance and Learning Styles
  • یک ترجمه، یک آرمان: رسالۀ یک کلمه و نهضت مشروطه‌خواهی
  • EFL Teachers’ Cognition of the Criteria for the Evaluation of ELT Textbooks: A Collaboration-Based Investigation
  • Strategies Iranian EFL Teachers Use to Reduce Students’ Test Anxiety
  • News translation and translators" to be righteousness attitudes: a case of Iran-US regional controversies
  • Assessing the Quality of Persian Translation of IFRS based on House’s (2014) Functional Pragmatic Model
  • Effect of Metaphoric Mapping Instruction (MMI) on Iranian EFL Learners’ Recognition and Retention of Figurative Language
  • Implementing Collaborative Assessment in Iranian EFL Learners` Reading Comprehension and its Effect on Thinking Abilities
  • Spell The Words and My Spelling Test: On Mobile-Assisted Instruction and Its Implications for Teaching the L2 Spelling Ability
  • Is Pre-Task Guided Planning Really Guiding?: Evidence from Self-Repair Behaviour
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]