پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Iranian EFL Instructors Beliefs and Classroom Practices Regarding English Pronunciation
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Iranian EFL Instructors Beliefs and Classroom Practices Regarding English Pronunciation

نویسندگان :

Arash Ranjbar ( University of Isfahan ) , Mohsen Rezazadeh ( University of Isfahan )

دانلود فایل   

چکیده

Teacher Education has always been the subject of a large proportion of research and has made significant strides in studying the sophisticated relationship among teachers beliefs and pedagogical practices. While several investigations of this type have been conducted in different areas, pronunciation has received very little attention. The purpose of this study was to explore Iranian EFL teachers’ beliefs and classroom practices related to English pronunciation. In so doing, the participants completed an online questionnaire, reporting on the aforementioned attributes. The obtained results demonstrated that all of the teachers believed that pronunciation was of high significance and should be integrated and taught in their classes, however, there were some disparities between their beliefs and practices; little, if any, time was spent on teaching pronunciation. Implications address EFL teacher trainers, material developers, curriculum designers, and instructors themselves.

کليدواژه ها

Pronunciation, Teacher education, Beliefs, Pedagogical practices

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Arash Ranjbar , 1398 , Iranian EFL Instructors Beliefs and Classroom Practices Regarding English Pronunciation , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • آموزش انتقادی: حلقه مفقوده در برنامه تربیت معلم زبان انگلیسی در ایران
  • Mapping the Current Trends in Applied Linguistics research: A Topic Modelling Approach
  • Who is afraid of realist fiction? Realist fiction after postpositivism
  • Hafiz in the Mirror of the West: A Critical Discourse Analysis of the English Translations of the Divan of Hafiz based on the Orietalist Approach
  • The Effects of Comprehension and Production Pre-Reading Tasks on Language Learners’ Reading Comprehension Ability
  • Exploring the Effects of Reformulated Texts, Model Texts, and Explicit Metalinguistic Feedback on Noticing Target Language Forms and Reexamining the Noticing-Triggering Nature of Output in L2 International Development in Adult Intermediate EFL Learners
  • The Impact of Iranian EFL Learners’ Gender and Age on their Willingness to Communicate, Risk-Taking, and Perfectionism
  • Note-Taking Strategies, Speaking Performance and Learning Styles
  • Acquisition of French (L3) sentential structure by Iranian learners of English) L2) native Persian speakers (L1)
  • Beliefs of Iranian EFL Teachers, Learners, and Policymakers About Language Proficiency: A Data-Driven Study
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]