پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Effect of Data-driven Learning (DDL) on the Vocabulary Size of Iranian EFL Learners
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Effect of Data-driven Learning (DDL) on the Vocabulary Size of Iranian EFL Learners

نویسندگان :

Mahrokh Sanayeh ( Department of English Translation, Lahijan branch, Islamic Azad University, Lahijan, Iran ) , Hossein khazaee ( Department of English Translation, Lahijan branch, Islamic Azad University, Lahijan, Iran )

دانلود فایل   

چکیده

The aim of the present study was to investigate the effect of data–driven learning (DDL) on the vocabulary size of Iranian intermediate EFL learners. The participants of this study were 25 Iranian male and female intermediate EFL learners who were studying English as a foreign language at Mehre Iran institute, Lahijan, Iran. The participants were recruited through applying a convenience sampling procedure. For this purpose, an Oxford Placement Test (OPT) was given to 45 EFL learners at Mehre Iran institute, who had been assigned as intermediate English learners by the institute’s placement procedure. Then Nation and Beglar’s (2007) vocabulary size test (version A) has been given to these 25 subjects as the pretest to assess their threshold vocabulary size level. For 8 weeks, DDL techniques through using the COCA corpus on Longman 3000 communication word list has been performed, and after this, a second vocabulary size test (version B) has been conducted. The results of the pre- and post-test have been compared using paired samples T-test to see whether DDL techniques had any effect on the vocabulary size of the Iranian intermediate EFL learners. The results suggested a statistically significant effect of DDL techniques on the vocabulary size of Iranian EFL learners. Due to the sample type used, further investigations are required to bring more evidence concerning the results of the current study.

کليدواژه ها

Corpus, COCA, Data-driven learning, Vocabulary size test

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Mahrokh Sanayeh , 1398 , The Effect of Data-driven Learning (DDL) on the Vocabulary Size of Iranian EFL Learners , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Enhancing Grammar Performance of Iranian EFL Learners through a Course Management System (CMS)-Supported Instruction
  • Threats to the Inclusive Movement: Experiences of Disabled and Non-Disabled Students Within an Inclusive English Language Classroom
  • Comparing Predictive Power of Pragmatic knowledge and Aural Vocabulary Knowledge for Listening Comprehension Inference Questions
  • Exploring Technology Standards and Developing a Measure for Evaluating Iranian High School EFL Teachers’ Technology Competence
  • dubbing and subtitling multilingual films into Persian
  • Wiki and Different Feedback Types in EFL context: Peer feedback vs. Teacher Feedback
  • Edutainment in Audiovisual Translation Classrooms
  • Effect of Dynamic Assessment on EFL Learners’ Writing Skill, Writing Anxiety and Attitude
  • An investigation of CALL use in high school curriculum
  • Effect of Metaphoric Mapping Instruction (MMI) on Iranian EFL Learners’ Recognition and Retention of Figurative Language
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]