پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The effect of task complicity on syntactic complexity in graph-based writing
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The effect of task complicity on syntactic complexity in graph-based writing

نویسندگان :

mahsa azizsahra ( university of bojnourd ) , sayyed ehsan golparvar ( university of bojnourd )

دانلود فایل   

چکیده

Task complexity in L2 writing and its effect on syntactic complexity have been of much research interest in the field of second language acquisition. However, very few studies have attempted to explore the impact of task complexity on measures of syntactic complexity in learners’ performance in integrated writing tasks. Therefore, the present study purported to investigate the impact of task complexity, operationalized in terms of the number of chunks in the graph, on measures of syntactic complexity, namely complexity, accuracy, and fluency (CAF) and lexical complexity in a graph description task. To this end, 94 learners of English as a foreign language at college level were randomly assigned to two groups, receiving a simple task and a complex task. The simple task involved a few-chunk graph, while the complex task had a many-chunk graphical prompt. The participants of the two groups wrote an essay describing the graph in no more than 45 minutes. The results revealed that the complexity and fluency of the learners’ output were significantly affected by the increase in the cognitive complexity of the writing task. However, there was no significant impact of task complexity on the accuracy of the essays.

کليدواژه ها

Task complexity, Syntactic complexity, Cognitive complexity, Accuracy, Fluency, Integrated-writing, Graph-based writing

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
mahsa azizsahra , 1398 , The effect of task complicity on syntactic complexity in graph-based writing , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • ترجمه و گسترش سرمایۀ فرهنگی ملّی مطالعۀ موردی آثار فلسفی ترجمه شده در بنیاد حکمت اسلامی صدرا
  • The Effect of Metaognitive Strategies on Brain Dominance of Iranian Intermediate EFL Learners" Reading Comprehension
  • Scaffolding via a Social Network and Teenage EFL Learner’s Oral Reproduction of Short Stories; Speaking Fluency and Accuracy in Focus
  • رویکرد معنا شناسانه قالبی به انواع افعال نقل قول گر و راهبردهای برگردان آن ها در ادبیات روایی: مطالعه موردی برگردان فارسی رمان دل تاریکی
  • Enhancing Grammar Performance of Iranian EFL Learners through a Course Management System (CMS)-Supported Instruction
  • A Corpus-based Study of Academic Words in Physics Research articles
  • The role of Isolated Focus on Form and rate of complexity in developing EFL learners English interlanguage
  • Effects of Strategic and Unpressured Within-task Planning on Iranian Intermediate EFL Learners’ Oral Production
  • Theory and practice in Poetry translation
  • A Computer-aided Error Analysis of Iranian ESP Students’ Writing with a Learner Corpus Perspective
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]