پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله A comparison of EFL students’ linguistic performance following exposure to the audio- and audio-video mediated listening tasks
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

A comparison of EFL students’ linguistic performance following exposure to the audio- and audio-video mediated listening tasks

نویسندگان :

yalda abdollahi ( mazandaran university ) , shirin abadikhah ( mazandaran university ) , zahra ahmadpour ( mazandaran university )

دانلود فایل   

چکیده

Listening is a fundamental skill to be learnt in second language learning and plays a crucial role in becoming proficient in using language. Nowadays, listening comprehension tests have been changed to computer-based tests, including visual input. However researches in this area comparing effectiveness of audio only and video-audio materials yielded inconclusive results. They mostly employed just one text type, namely lecture, interview or monologue, or multiple choice tests in order to evaluate students’ listening comprehension. The present study compared the performance of 51 EFL students, using audio only text and video-audio text. With a test retest design, the same listening test in two forms of audio only and audio-video were administered to students with a six week interval. The listening test, consisting of four listening passages (two interviews, one monologue and a lecture) and 20 multiple-choice questions for first three passages were administered to participants. For the last listening passage students were asked to write a summary of what they listened to in about seven minutes. The results indicated that students’ scores in video-audio listening test was significantly higher than that in audio only test; however their fluency and accuracy in summary writing indicated no difference. It can be suggested that using video-audio listening passages in listening comprehension tests can be used by language teachers and test takers.

کليدواژه ها

audio, video-audio, listening task, EFL

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
shirin abadikhah , 1398 , A comparison of EFL students’ linguistic performance following exposure to the audio- and audio-video mediated listening tasks , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • POV in Electronic Literature: Exploration of Non-focalization in 10:01 by Lance Olsen
  • The Representation of Multiple Intelligences in Iranian High School EFL textbooks: the case of Vision Series
  • EAP Education in Iranian Local Universities: A Critical Needs Analysis Approach in Focus
  • ‘Highlights’ as the Abstract of Abstracts? – A Genre Analysis
  • Comparing Predictive Power of Pragmatic knowledge and Aural Vocabulary Knowledge for Listening Comprehension Inference Questions
  • Saul Bellow’s Melancholic Characters: Misfits under Erasure
  • Iranian EFL Teachers’ Perception and Practice of Interactional Competence
  • Critical Discourse Analysis of Donald J. Trump’s Tweets: A Comparison with Iranian FM Mohammad Javad Zarif’s
  • Crowdsourcing Translation: A Tool to Raise The Translation Quality of MTs
  • Scaffolding via a Social Network and Teenage EFL Learner’s Oral Reproduction of Short Stories; Speaking Fluency and Accuracy in Focus
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]