پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Exploring the Origin of Learner Reticence in the EFL Classrooms
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Exploring the Origin of Learner Reticence in the EFL Classrooms

نویسندگان :

Razeghi Fatemeh ( University of Mazandaran ) , Baqer Yaqubi ( university of Mazandaran )

دانلود فایل   

چکیده

Many studies have shown that silence and reticence in EFL learners present difficulties for teachers in the classrooms. However, since many teachers are not consciously aware of the reasons underlying learner reticence, they sometimes adopt the easiest option, e.g. they let them be. To address this pedagogically significant issue, this paper aims to examine whether the origin of learner reticence has to do with the sequential environment as jointly co-constructed by the teacher and the learners in the classroom, Data were collected through non-participant observation and recording. In the observation part, the researcher having identified the reticent EFL learner, took note of the kinds of activities the teachers used for different parts of their teaching activities. Transcriptions of the classroom interaction were subsequently prepared using the conventions of conversation analysis. Analyses of data indicated that the interactional space created by the teacher and learners was the main reason for EFL learners to be reticent in the classroom, that is, it was not a learner personality trait but derived from the sequential environment that the teachers created in their EFL classrooms. The findings of this study suggest that for improving the dynamics of classroom interaction teachers need to be consciously aware of the structure of the interaction that they co-construct in their classroom.

کليدواژه ها

reticence, silence, sequential environment, qualitative, conversation analysis

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Baqer Yaqubi , 1398 , Exploring the Origin of Learner Reticence in the EFL Classrooms , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Differences in the Acquisition of Relative Clauses by Persian, Azeri, and Turk learners of English
  • Post- Apocalyptic and Traumatic Disorder in Cormac McCarthy’s The Road
  • The implicit impact of innovative ELT course books on raising the awareness of teachers’ knowledge base and practices
  • Politeness in Indirect Reporting
  • Analysis of Hedges in English Movies: Gender Differences in Focus
  • ترجمه و گسترش سرمایۀ فرهنگی ملّی مطالعۀ موردی آثار فلسفی ترجمه شده در بنیاد حکمت اسلامی صدرا
  • Odysseus the Signifyin(g) Trickster in Walcott’s Stage Version of the Odyssey
  • Becoming-Persian in Merritt-Hawkes` Persia: Romance and Reality
  • Textual Hauntings: Textuality and Spectrality in John Milton’s Paradise Lost
  • Relevance of Rhetorical Mode to the Relationship between Lexical Knowledge and Writing Performance
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]