پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله      Comparing EFL Learners Achievement on Interactive Writing Assessment Through Feedback Exchange vs. Impromptu Writing Test
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

     Comparing EFL Learners Achievement on Interactive Writing Assessment Through Feedback Exchange vs. Impromptu Writing Test

نویسندگان :

farzaneh assefi ( Azad Eslamic University )

دانلود فایل   

چکیده

Recently, the ability to write in a second language has widely been recognized as an important skill for educational, business, and personal reasons. Furthermore, whenever the acquisition of a specific language skill is seen as important, it becomes equally important to test that skill and writing is no exception. The present study compared the achievement of EFL students on a new assessment technique focusing on 2 types of peer and teacher feedback, with a traditional approach of writing test (i.e., impromptu). To this end, 40 Iranian EFL students who were studying at upper-intermediate level of language proficiency were randomly divided into 2 groups. Group A received an impromptu writing test and group B  was provided with a reading task and then during writing their essays with peer and teacher feedback. Results showed that there was a significanct difference between the achievement of the students on interactive writing assessment through feedback exchange and impromptu writing test. The findings can be useful for English teachers, learners, and researchers.                                  

کليدواژه ها

Keywords: Interactive Writing Assessment, Impromptu Writing, Feedback, Process Writing                                                                                                                    

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
farzaneh assefi , 1398 ,      Comparing EFL Learners Achievement on Interactive Writing Assessment Through Feedback Exchange vs. Impromptu Writing Test , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Re-writing of History in The Mirage: A Challenge to the Hyperreal World
  • Odysseus the Signifyin(g) Trickster in Walcott’s Stage Version of the Odyssey
  • The Possible Interface between EAP Instructor’s Personal Intelligences and Their Classroom Management Beliefs
  • The relationship between Iranian EFL learners’ vocabulary learning strategies and their vocabulary size
  • The effect of “acting out” and visualizing sentences on sentence processing by young learners of English
  • A Comparative Study of the Effects of Real and Virtual Worlds on the Development of Inter-language Pragmatics among Iranian EFL Learners
  • The Logic of Translation: Implications for Research in Iran
  • Developing (Inter-) cultural Competence
  • Role of Social Maladjustment Behavior in the Reading Ability of Iranian EFL Learners
  • Rhetorical Patterns of Condolence Letters by English and Persian speakers
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]