پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Contradictions in Using Group Work in EFL Classrooms: Activity Theory Perspective in an Autoethnographic Study
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Contradictions in Using Group Work in EFL Classrooms: Activity Theory Perspective in an Autoethnographic Study

نویسندگان :

Roqayeh Enferad ( University of Mazandaran ) , Baqer Yaqubi ( University of Mazandaran ) , Seyyed Ghasem Hassani ( University of Mazandaran )

دانلود فایل   

چکیده

Contradictions in Using Group Work in EFL Classrooms: Activity Theory Perspective in an Autoethnographic Study Roqayeh Enferad1*, Baqer Yaqubi2, Seyyed Ghasem Hassani3 1MA Candidate in TEFL, University of Mazandaran; Email: R.Enferad@stu.umz.ac.ir 2Associate Professor of Anthropology, University of Mazandaran; Email: Yaqubi@umz.ac.ir 3Assistant Professor of TEFL, University of Mazandaran; Email: g.hassani@umz.ac.ir Abstract Although many empirical studies have documented the benefits of group work for L2 learning, some have suggested that putting learners together into groups does not automatically create the dynamics expected of group work. In this regard, different studies have explored the conflicts that arise among group members working together, mostly from an etic perspective. Drawing on my own lived experiences of group work as the locus of my autoethnographic study, this article attempts to seek out the origin of contradictions that I had faced as an EFL learner. Data collection consisted of multiple sources, including my personal journals, cultural artifacts, memo writing, and interview data. To analyze the data, after initial coding, I used selective coding to sort and categorize the initial codes relevant to the elements in Engestrom s (1999) activity model, including subject, tool, object, outcome, rule, community, and division of labor. The findings indicate that there have been contradictions within and between the elements of my activity model: members’ dissimilar levels of expectations of other group members, teachers’ insufficient knowledge of group dynamics, lack of transparent rules for enacting group work, dissimilar perception of the roles to be enacted in the group by the members, and indiscriminate grading system. The findings of this study may open new windows of opportunities for the teachers to use the potential of contradictions for developing well- formed groups to minimize the conflicts arise in student groups to achieve the effective learning. Keywords: group work, contradictions, Engestrom’s activity model, autoethnographic study

کليدواژه ها

group work, contradictions, Engestrom’s activity model, autoethnographic study

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Roqayeh Enferad , 1398 , Contradictions in Using Group Work in EFL Classrooms: Activity Theory Perspective in an Autoethnographic Study , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • English Language Teachers’ Classroom Grading Practices
  • دیپلماسی ترجمه‌ی جمهوری اسلامی ایران: زمینه‌ها و آسیب‌ها
  • Investigating Iranian EFL Teacher s Strategies toward Invoking Silent EFL Learners to Speak
  • The Effect of Data-driven Learning (DDL) on the Vocabulary Size of Iranian EFL Learners
  • Bringing an avenue of research in audiovisual translation home: Calling audio description into play
  • Metadiscourse Use in Dentistry Research Articles Written by Non-native English Speakers: Dos Editing make a Chang?
  • Trouble in Paradise, the cultural forces that make and break the United States: The study of the theory of American Exceptionalism in Sam Shepard’s True West
  • The Logic of Translation: Implications for Research in Iran
  • Iranian EFL Students’ Mobile Learning in the Digital Area: Insights from Structuration Model
  • Flipped English Classroom, a Harbinger of Succes, Motivation and Self-paced learning
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]