پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Tracing Multisided Interpretations in Jamalzadeh’s Short Story, “One-sided Prejudice”
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Tracing Multisided Interpretations in Jamalzadeh’s Short Story, “One-sided Prejudice”

نویسندگان :

Elnaz Izadyar ( Shahid Beheshti University )

دانلود فایل   

چکیده

Having been arranged in the form of letters including pieces of news that get exchanged between two friends residing in two different countries, Mohammad Ali Jamalzadeh’s short story “One-sided Prejudice” is expressive in exhibiting different mentalities and perspectives within the lines of just one text. In this regard, “One-sided Prejudice” lends itself to be examined through drawing upon Hans Robert Jauss’s discussions as to how readers from different communities would bring to the process of the reception of the text their own attitudes, prejudgments, values and interpretations which will shape their horizon of expectations. Thus, the paper will first extract the pre-existent horizons each represented by different characters within the story itself. Having inspected multiple horizons in the text, the paper will attend to the query as to which one of these horizons within Jamalzadeh’s short story is the reader more inclined to get close to, taking into account the fact that readers of the work will bring to the process of reading, their own distinguished horizon of expectations. Finally, the research answers the following: could there be just one valid interpretation of the course of events that take place throughout the narrative or is there a constant fusion of variant horizons?

کليدواژه ها

Hans Robert Jauss, Mohammad Ali Jammalzadeh, Horizon of Expectations, One-sided Prejudice, Fusion of Horizons.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Elnaz Izadyar , 1398 , Tracing Multisided Interpretations in Jamalzadeh’s Short Story, “One-sided Prejudice” , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • a correlational study of in-service English teachers’ cognitions of intercultural communicative competence (ICC) and their pedagogical skills in teaching.
  • EAP Needs of Iranian Law Students; From Professors" and Lawyers" Perspective
  • Exploring teacher performance in EFL classrooms through systemic function perspective: A case study
  • The Effect of Shadowing Technique on Iranian Elementary and Intermediate EFL Learners Listening Comprehension
  • Writing assessment: Existing challenges, future prospects
  • On the Associations between Reflective Thinking and Language Achievement: A Case of Iranian EFL Learners
  • Racism in Movies: An Appraisal Theory Approach to Three Anti-Iranian Movies and Their Persian Subtitles
  • An investigation of CALL use in high school curriculum
  • EFL Teachers’ Cognition of the Criteria for the Evaluation of ELT Textbooks: A Collaboration-Based Investigation
  • Metacognitive Instruction and Metacognitive Instruction through Dialogic Interaction Using Multimedia Listening: Listeners’ Listening Anxiety
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]