پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Applying Spiritual Intelligence to Enhance EFL Learners’ Willingness to Communicate
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Applying Spiritual Intelligence to Enhance EFL Learners’ Willingness to Communicate

نویسندگان :

Parisa Abdolrezapour ( Salman Farsi University of Kazerun )

دانلود فایل   

چکیده

Spiritual intelligence is the ability to create meaning based on a deep comprehension of existential tenets, the ability to access higher meanings, values, and unconscious aspects of the self and to use multiple levels of consciousness in problem solving. Despite the growing interest among scholars to study the development of this construct and find its cause on one’s life, few has been done in educational setting and it is quite under investigated in the foreign language context. This study aims to apply spiritual intelligence in an EFL setting. The sample includes 39 intermediate EFL learners, with the age range of 17-21 years old, who were divided in the experimental (18) and control (21) groups. Subjects of the experimental group underwent mediation sessions in 7 weeks but the control group received the normal procedures of the institute and both groups completed King’s (2008) spiritual intelligence inventory. The data related to willingness to communicate (WTC) were collected through videotaping English lessons and stimulated recall interviews. Findings point to the positive effects of mediation on the increase in spiritual intelligence from pre-test to posttest and compared to the control group, the experimental group had higher grades in WTC. Considering the results of this attempt, we can apply spiritual intelligence to enhance learners’ willingness to communicate and improve learners’ motivation and achievement in EFL oral performance

کليدواژه ها

spiritual intelligence, EFL learning, motivation, willingness to communicate

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Parisa Abdolrezapour , 1398 , Applying Spiritual Intelligence to Enhance EFL Learners’ Willingness to Communicate , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • A Longitudinal Study of Self, Peer, and Teacher assessment of Oral Presentations: An Investigation of Reliability, Validity and Demographic Variables
  • A Study of Tom Stoppard’s Travesties under the light of Paul Ricoeur’s Theory of ‘Narrative Time’
  • Ideological collocation and the representation of atheism in the discourse of the internet; A synergy of corpus linguistics of iweb database and critical discourse analysis
  • World-Creating Coulrophobia: A Possible World Analysis of King’s Novel It (1986)
  • Iranian EFL Learners’ Written Grammatical Errors: The Case of Genre
  • English as a Foreign Language (EFL) Teachers’ Roles in Enhancing Learners’ Willingness to Communicate
  • Substantiating Translanguaging Practices among EFL Iranian Language Learners during Oral Class Communications
  • Seeking Traces of Resilience in Language Teachers’ Journey towards Professionalism: An Activity Theory Perspective
  • An investigation of CALL use in high school curriculum
  • A Comparative Evaluation and Analysis of Two General English Textbooks: Top Notch Fundamentals A vs. Interchange Intro
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]