پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله A survey of perceptual learning style preferences of Iranian Psychology and TEFL Students
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

A survey of perceptual learning style preferences of Iranian Psychology and TEFL Students

نویسندگان :

Fatemeh Mozayani ( Ialamic Azad University ) , Atefeh Nasrollahi ( Islamic Azad University )

دانلود فایل   

چکیده

Researchers have shown that learners vary in the way they understand, organize, and retain information or experience. The learners’ variation is known as their preferred learning style. This study attempted to investigate the preferred learning style(s) of 83 TEFL and Psychology students at Islamic Azad University of Amol. On the result of Reid’s (1984) Perceptual Learning Style Preference Questionnaire (PLSPQ) showed that kinesthetic, auditory, visual, and tactile learning styles came out as major category while individual and group learning styles appeared as minor type. Furthermore, the results of independent-samples t-test showed that Psychology students’ mean scores on teacher modeling ‎ style was under the cut-off point for being classified as major type of learning style and thus significantly lower than their TEFL counterparts. On the other hand, TEFL students preferred analytic and group learning. Yet, a one-way analysis of variance showed that Psychology and TEFL students differed significantly from one another in only tactile learning style, but not in the other styles. Post-hoc comparisons using the Tukey HSD test indicated that the participants majoring in TEFL were significantly different from those majoring in Psychology in tactile learning style. The findings imply that teachers should provide various teaching methods and materials selectively to respond with diverse learners’ learning styles.

کليدواژه ها

individual learning style, group learning style, perceptual learning style preference, Teaching style,

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Fatemeh Mozayani , 1398 , A survey of perceptual learning style preferences of Iranian Psychology and TEFL Students , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • A New Approach to Translation Teaching: Teaching Translation through Cooperative Language Learning (CLL)
  • A New Dilemma for Language Teachers: Self-assessment or Teacher Assessment
  • Effect of Teaching Study Skills on Iranian Pre-intermediate EFL Students Writing
  • Worlding Agendas and the strata of Elitism in Fazel Bakhsheshi’s SF Novels
  • Poetic Cinema as an Ever-possibility to Procreate: The Trilogy of Image, Feeling, and Reasoning
  • The investigation of translation strategy on meaning in socially and culturally inevitable frames
  • The Effect of Task Repetition on Resilience of Introvert and Extrovert EFL Learners
  • Philosophy of education as viewed by the stakeholders in Iranian EAP context
  • Re-writing of History in The Mirage: A Challenge to the Hyperreal World
  • Emotional intelligence relating to perceived burnout in Iranian English language teachers: A mediator model
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]