پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله A metaphorical advantage for bilingual children in L3 acquisition? Understanding figurative meaning by bilingual (Persian-Turkish) and monolingual (Persian) EFL learners.
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

A metaphorical advantage for bilingual children in L3 acquisition? Understanding figurative meaning by bilingual (Persian-Turkish) and monolingual (Persian) EFL learners.

نویسندگان :

Javad Alipour ( Shahrekord University ) , Maryam Ranjbar ( Isfahan University )

دانلود فایل   

چکیده

While there is consensus that bilingualism is conducive to cognitive advantage (Bialystok, 2009), the metaphorical competence of bilinguals, a possible indication of such an advantage in a content-embedded context, has received much less attention (de bot, 2017). The present study compared bilingual and monolingual EFL learners in terms of understanding figurative meaning. We also made an attempt to examine the correlation of a number of independent factors with comprehension of figurative meaning. 198 Persian-Turkish bilinguals, 65 Persian and 200 Turkish monolingual EFL learners participated in the study. A one-way analysis of variance was used to explore the differences between the three groups in understanding metaphorical meaning. A regression analysis was conducted to answer the second research question. The bilinguals showed a significant difference in their ability to understand figurative meaning. This study suggests that bilingual L3 learners have an edge in understanding metaphors which reflects a cognitive advantage on the part of bilinguals. It was also indicated that the specific training of such cognitive functions can lead to domain-general applicability. Bilingualism seems to play a facilitative role in the appreciation of metaphorical meaning.

کليدواژه ها

Bilingualism, metaphors, figurative meanings, bilingual advantage, monolinguals and bilingual

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Javad Alipour , 1398 , A metaphorical advantage for bilingual children in L3 acquisition? Understanding figurative meaning by bilingual (Persian-Turkish) and monolingual (Persian) EFL learners. , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • A Study of Referential devices in Soft vs. Hard Scineces
  •      Comparing EFL Learners Achievement on Interactive Writing Assessment Through Feedback Exchange vs. Impromptu Writing Test
  • Impact of Iranian EFL Teachers’ Online Grammar Tests on the Ninth Grade Iranian High School EFL Students’ Grammatical Competence
  • Deictic Shifts in Sam Shepard’s Cowboy Mouth
  • Ideological collocation and the representation of atheism in the discourse of the internet; A synergy of corpus linguistics of iweb database and critical discourse analysis
  • Developing Critical Thinking Skills in Listening Comprehension: An Analysis of the Iranian EAP Context
  • The Role of Affection in Modulating the Degree of Language Processing in Bilinguals
  • Flipped English Classroom, a Harbinger of Succes, Motivation and Self-paced learning
  • Implementing Collaborative Assessment in Iranian EFL Learners` Reading Comprehension and its Effect on Thinking Abilities
  • A Comparison of Self-efficacy Beliefs of Students in Learning English and Arabic
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]