پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Note-Taking Strategies, Speaking Performance and Learning Styles
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Note-Taking Strategies, Speaking Performance and Learning Styles

نویسندگان :

Mohammad Salehi ( Sharif University of Technology ) , Samaneh Gholampour ( Azad University )

دانلود فایل   

چکیده

This study aimed at investigating the impact of teaching note taking strategies on speaking performance of holistic and analytic EFL learners. To fulfill this purpose, 60 Iranian male and female intermediate students from Sharif University, the Faculty of Engineering, aged between 18 to 22 years old, took part in the study. The classes were intact and nonrandomized. After assuring of the homogeneity of students in terms of their English proficiency level through a piloted PET test, Group Embedded Figures Test was administered in order to identify different learning styles. Next, note taking strategies lasting ten sessions were taught. After the treatment, a post- test was administered. The data were analyzed though the parametric paired-samples t-test and analysis of covariance (ANCOVA) both of which assumed normality of the data. This study revealed a differential impact of instruction of note taking strategies on speaking performance of analytic learners rather than holistic learners. However, holistic learners performed better than the holistic learners on the speaking test. The study has implications for teachers and curriculum designers.

کليدواژه ها

Note Taking Strategies, Speaking Performance, Holistic Learners, Analytic Learners

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Mohammad Salehi , 1398 , Note-Taking Strategies, Speaking Performance and Learning Styles , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Effect of Teaching Study Skills on Iranian Pre-intermediate EFL Students Writing
  • The investigation of translation strategy on meaning in socially and culturally inevitable frames
  • Assessing the Quality of Persian Translation of IFRS based on House’s (2014) Functional Pragmatic Model
  • Examining Language Learners’ Engagement with Teacher Versus Peer Written Corrective Feedback in EFL classrooms
  • Role of Social Maladjustment Behavior in the Reading Ability of Iranian EFL Learners
  • Crowdsourcing Translation as MT Post-editing of Health-related ‎Information: An Experience of Cloud-based Smartphone App ‎
  • The contribution of blog-mediated writing instruction to second language writing motivation, self-efficacy, and self-regulation: A mixed methods study
  • Metacognitive Strategy Instruction Contributes to More-skilled Listeners More than Less-skill Counterparts
  • A Corpus-based Study of Academic Words in Physics Research articles
  • Metacognitive Instruction and Metacognitive Instruction through Dialogic Interaction Using Multimedia Listening: Listeners’ Listening Anxiety
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]