پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Note-Taking Strategies, Speaking Performance and Learning Styles
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Note-Taking Strategies, Speaking Performance and Learning Styles

نویسندگان :

Mohammad Salehi ( Sharif University of Technology ) , Samaneh Gholampour ( Azad University )

دانلود فایل   

چکیده

This study aimed at investigating the impact of teaching note taking strategies on speaking performance of holistic and analytic EFL learners. To fulfill this purpose, 60 Iranian male and female intermediate students from Sharif University, the Faculty of Engineering, aged between 18 to 22 years old, took part in the study. The classes were intact and nonrandomized. After assuring of the homogeneity of students in terms of their English proficiency level through a piloted PET test, Group Embedded Figures Test was administered in order to identify different learning styles. Next, note taking strategies lasting ten sessions were taught. After the treatment, a post- test was administered. The data were analyzed though the parametric paired-samples t-test and analysis of covariance (ANCOVA) both of which assumed normality of the data. This study revealed a differential impact of instruction of note taking strategies on speaking performance of analytic learners rather than holistic learners. However, holistic learners performed better than the holistic learners on the speaking test. The study has implications for teachers and curriculum designers.

کليدواژه ها

Note Taking Strategies, Speaking Performance, Holistic Learners, Analytic Learners

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Mohammad Salehi , 1398 , Note-Taking Strategies, Speaking Performance and Learning Styles , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Re-writing of History in The Mirage: A Challenge to the Hyperreal World
  • Deictic Shifts in Sam Shepard’s Cowboy Mouth
  • Application of adjunct model for Improving overall reading comprehension skills of Iranian architecture students in an EAP class
  • Teacher Responses to Learner Initiatives in EAP Classes
  • The Relationship Between Self-, Peer-, and Teacher-Assessments in the Grammar of EFL Learners
  • Improving EFL Learners’Speaking Accuracy and Fluency through Input Flooding
  • The Comparative Effects of Output-based Activities and Enhanced Input on Learning of English Past Perfect Tense: A Closer Look at Output Hypothesis
  • Quality assessment of two Persian translations of “The Bad Girl” By Mario Vargas Llosa: The socio-political context of the time in focus
  • The Effect of Teacher’s Voice vs. Written Messages via WhatsApp on Iranian EFL Learners’ Learning and Retention of Lexical Collocations
  • Areas of School-University Partnerships in Iranian EFL Context
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]