پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Impact of Iranian EFL Teachers’ Online Grammar Tests on the Ninth Grade Iranian High School EFL Students’ Grammatical Competence
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Impact of Iranian EFL Teachers’ Online Grammar Tests on the Ninth Grade Iranian High School EFL Students’ Grammatical Competence

نویسندگان :

Omid Tabatabaei ( Islamic Azad University, Najafabad ) , Sarallah Jafaripour ( Islamic Azad University, Najafabad )

دانلود فایل   

چکیده

This study aimed at investigating the effect of EFL teachers’ online grammar tests on EFL students’ grammatical competence. Having administered an Oxford Quick Placement Test (OQPT), 30 out of a pile of 68 ninth grade Iranian high school EFL students with intermediate level of English proficiency were selected and randomly assigned into two equal groups of control and experimental. Both groups completed two thirty-minute grammar tests, one as a pretest and the other one as a posttest both of which were relevant to the junior high school student book “prospect 3”. Having learnt pertinent grammatical points through a weblog designed by the researcher, the experimental group received on-blog grammar quizzes. Moreover, a questionnaire was administered to the experimental group to unravel their attitudes towards online grammar tests. The results of independent-samples t test indicated that the experimental group which received blog-based treatment, made more progress in their grammatical competence. Furthermore, the results of one-sample t test revealed positive attitudes of experimental group concerning online grammar tests. The study contributed to teaching pedagogy by encouraging EFL teachers to improve students’ grammatical competence by means of online grammar tests.

کليدواژه ها

Blended Learning, Grammatical Competence, Online Assessment, Weblog

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Sarallah Jafaripour , 1398 , Impact of Iranian EFL Teachers’ Online Grammar Tests on the Ninth Grade Iranian High School EFL Students’ Grammatical Competence , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • A Longitudinal Investigation into the Development of Language Complexity through Repeating Dialogic Narrative Task
  • Ideological collocation and the representation of atheism in the discourse of the internet; A synergy of corpus linguistics of iweb database and critical discourse analysis
  • Iranian EFL Students’ Mobile Learning in the Digital Area: Insights from Structuration Model
  • Assessing the dimensionality of reading comprehension tests: A bifactor item response modeling approach
  • Post- Apocalyptic and Traumatic Disorder in Cormac McCarthy’s The Road
  • English for Medical Purposes: a Review of the Research Process and Visualization of Relevant Literature Using Word Co-occurrence Analysis
  • Relationship between Iranian EFL teachers’ Emotional Intelligence and their Classroom Management in Public Schools
  • The Effect of Synchronous and Asynchronous Multimodal Scaffolding on the Iranian Intermediate EFL Learners
  • The Comparative Effects of Cooperative and Competitive Learning on Speaking Ability and Self-Confidence of Intermediate EFL Learners
  • An Evaluation of Iranian High School English Textbook “Vision 3” from Teachers’ Perspectives
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]