پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Impact of Iranian EFL Teachers’ Online Grammar Tests on the Ninth Grade Iranian High School EFL Students’ Grammatical Competence
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Impact of Iranian EFL Teachers’ Online Grammar Tests on the Ninth Grade Iranian High School EFL Students’ Grammatical Competence

نویسندگان :

Omid Tabatabaei ( Islamic Azad University, Najafabad ) , Sarallah Jafaripour ( Islamic Azad University, Najafabad )

دانلود فایل   

چکیده

This study aimed at investigating the effect of EFL teachers’ online grammar tests on EFL students’ grammatical competence. Having administered an Oxford Quick Placement Test (OQPT), 30 out of a pile of 68 ninth grade Iranian high school EFL students with intermediate level of English proficiency were selected and randomly assigned into two equal groups of control and experimental. Both groups completed two thirty-minute grammar tests, one as a pretest and the other one as a posttest both of which were relevant to the junior high school student book “prospect 3”. Having learnt pertinent grammatical points through a weblog designed by the researcher, the experimental group received on-blog grammar quizzes. Moreover, a questionnaire was administered to the experimental group to unravel their attitudes towards online grammar tests. The results of independent-samples t test indicated that the experimental group which received blog-based treatment, made more progress in their grammatical competence. Furthermore, the results of one-sample t test revealed positive attitudes of experimental group concerning online grammar tests. The study contributed to teaching pedagogy by encouraging EFL teachers to improve students’ grammatical competence by means of online grammar tests.

کليدواژه ها

Blended Learning, Grammatical Competence, Online Assessment, Weblog

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Sarallah Jafaripour , 1398 , Impact of Iranian EFL Teachers’ Online Grammar Tests on the Ninth Grade Iranian High School EFL Students’ Grammatical Competence , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Subjectivity Without a Subject: Exploring the Dialectics of ‘Empathy’ in Jhumpa Lahiri’s “The Third and Final Continent”
  • Strategies Iranian EFL Teachers Use to Reduce Students’ Test Anxiety
  • Investigating the Level of Iranian TEFL Teachers’ Readiness for Using Technology in Classrooms
  • The effect of teaching academic collocates on the writing performance of Iranian medical students
  • Effects of Strategic and Unpressured Within-task Planning on Iranian Intermediate EFL Learners’ Oral Production
  • Futile Emigration: Irish Female Migrant Identity in Colm Toibin s Brooklyn
  • Effect of Metaphoric Mapping Instruction (MMI) on Iranian EFL Learners’ Recognition and Retention of Figurative Language
  • Application of Althusserian Theory of Ideology on "Welcome to the Monkey House" a Short Fiction by Kurt Vonnegut
  • The Relationship between Gender, Brain Dominance Quadrants, and Learning Styles among Iranian Elementary and Intermediate EFL Learners
  • Investigating Iranian EFL Teacher s Strategies toward Invoking Silent EFL Learners to Speak
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]