پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Iranian EFL Students’ Mobile Learning in the Digital Area: Insights from Structuration Model
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Iranian EFL Students’ Mobile Learning in the Digital Area: Insights from Structuration Model

نویسندگان :

Yaser Khajavi ( Salman Farsi University of Kazeroun ) , Nasimeh Nouhi ( Salman Farsi University of Kazeroun )

دانلود فایل   

چکیده

Mobile technology is unique in terms of the unprecedented pace with which it has spread over the last years. Taking a broad sociocultural stance, Pachler, Cook, & Bachmair ( 2010) truly assert that mobile phones can be seen as cultural tools which can transform socio-cultural practices and structures existing in all domains of users’ lives. Such transformation can empower the user to involve in practices and interactions which are not constrained by physical proximity and spatial immobility. Despite the undeniable importance of mobile learning, there is scarcity of research on how to pave the ground to implement using it in the Iranian academic setting. The current study strives to investigate the existing role of mobile (smart) phones in an Iranian university in and out of the classes (formal and informal situations). In doing so, a qualitative design was developed and Socio-cultural Ecology approach (Pachler et al., 2010) which has been derived from Structuartion Model was applied. This framework entails three main aspects including agency, cultural practices and structures which are overlapping, interacting and influencing each other. Thirty EFL students and five instructors participated in the semi structured interviews. The findings revealed the significant role of students’ agency and how it influenced other two elements. Based on the findings, some guidelines are suggested to university professors and other stakeholders in order to maximize the benefits of mobile learning.

کليدواژه ها

Mobile Learning, Structuration Model, Socio-cultural Ecology approach

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Nasimeh Nouhi , 1398 , Iranian EFL Students’ Mobile Learning in the Digital Area: Insights from Structuration Model , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی تطبیقی نقش نمادین بلبل در ادبیات انگلیسی و ادبیات فارسی
  • The Comparative Effects of Output-based Activities and Enhanced Input on Learning of English Past Perfect Tense: A Closer Look at Output Hypothesis
  • Odysseus the Signifyin(g) Trickster in Walcott’s Stage Version of the Odyssey
  • TQA
  • Impact of Iranian EFL Teachers’ Online Grammar Tests on the Ninth Grade Iranian High School EFL Students’ Grammatical Competence
  • Substantiating Translanguaging Practices among EFL Iranian Language Learners during Oral Class Communications
  • The Effect of Shadowing Technique on Iranian Elementary and Intermediate EFL Learners Listening Comprehension
  • The Effect of Pre-task vs. Online-task Planning on Coherence, Grammatical Range, and Syntactic Complexity in Iraninan TOEFL iBT test-takesr Speaking Performance
  • English Language Teachers’ Classroom Grading Practices
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]