پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The relationship between writing anxiety and personality traits among Iranian EFL learners
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The relationship between writing anxiety and personality traits among Iranian EFL learners

نویسندگان :

Elahe Sadeghi ( Islamic Azad University ) , Mohsen Shahrokhi ( Islamic Azad University )

دانلود فایل   

چکیده

The present study examined the domains of personality traits and writing anxiety among Iranian EFL learners. To see whether there is any relationship between the two variables. The participants under the study were 80 male and female English learners within the age of 15 to 28. In order to accomplish the purpose of the study, Second Language Writing Anxiety Inventory (SLWAI) (cheng, 2004) was used to access the participants types of writing anxiety and Big Five Inventory (BFI) ( Jonh and Sirvastava, 1992) was used to investigate the personality traits among Iranian EFL learners. The findings demonstrated the cognitive anxiety as the most common type of anxiety and a negative relationship between the five domains of personality and types of writing anxiety. Additionally, the results of Pearson correlation, indicated that among the component of personality traits, Extroversion showed very weak correlation with somatic anxiety, but there was not any significant relationship between domains of personality traits and writing anxiety among Iranian EFL learners. Based on the findings of the present study and learners personality traits this study offered some implication for practitioners in ELT and EFL learners

کليدواژه ها

Second language writing anxiety, personality traits, Iranian EFL learners, Cognitive anxiety, Somatic anxiety, Avoidance anxiety

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Elahe Sadeghi , 1398 , The relationship between writing anxiety and personality traits among Iranian EFL learners , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • An Evaluation of Iraninan High School English Textbooks in the Light of Interactional Competence
  • EAP Writing: Students’ Views on Phrase-Analysis Technique for L1-L2 Translation
  • Negotiating an Academic Identity in Research Article Bios: A Systematic Functional Perspective
  • The Effect of Data-driven Learning (DDL) on the Vocabulary Size of Iranian EFL Learners
  • Reframing the Image of the Owner (A Narrative Approach to Website Localization)
  • Ideological collocation and the representation of atheism in the discourse of the internet; A synergy of corpus linguistics of iweb database and critical discourse analysis
  • Lullabies the First Unwritten Iranian Woman’s Poem
  • A Corpus-based Study of Academic Words in Physics Research articles
  • The effect of focused tasks on developing Persian EFL learners’ interlanguage: the case of obligatory null objects
  • Young EFL learners’ article use and the role of formulaic language
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]