پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Acquisition of French (L3) sentential structure by Iranian learners of English) L2) native Persian speakers (L1)
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Acquisition of French (L3) sentential structure by Iranian learners of English) L2) native Persian speakers (L1)

نویسندگان :

Samira Beigi Boroujeni ( Yazd University ) , Ehsan Talebi Nasab ( Yazd University ) , Ali Akbar Jabari ( Yazd University )

دانلود فایل   

چکیده

Sentential structure is a mechanism of syntax that forms the basic part of each language. The current study was aimed to investigate the sentential structure of subject and verb positions in French (L3) by bilingual learners (Persian (L1), English (L2)). Moreover, the present study investigated the interrogative structure using auxiliary verbs which are obligatory in first and second languages in formal context but optional in third language. To this end, 40 bilingual learners of French (L3) were selected to participate in 2 different experiments; grammaticality judgment task and translation task. The results of study advocated L1 factor hypotheses. Furthermore, the findings of the study revealed that first language had a significant impact on third language acquisition. The findings of the study also offer implications to the theories of L3 sentence processing.

کليدواژه ها

Sentential structure , L1 Persian , L2 English , L3 French

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Ali Akbar Jabari , 1398 , Acquisition of French (L3) sentential structure by Iranian learners of English) L2) native Persian speakers (L1) , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • A Postcolonial Reading of Humor in Ralph Ellison’s Invisible Man
  • Strategies Used for Translating Humor in Dubbed Animations
  • The effect of task complicity on syntactic complexity in graph-based writing
  • Shelley’s “Ozymandias”: A Mytho-archetypal Approach
  • Technology-Enhanced Academic Listening Classes: Listening Instructors and Engineering Students Perceptions
  • Translator’s patriotism and re-creating the image of homeland
  • Philosophy of education as viewed by the stakeholders in Iranian EAP context
  • Is Pre-Task Guided Planning Really Guiding?: Evidence from Self-Repair Behaviour
  •      Comparing EFL Learners Achievement on Interactive Writing Assessment Through Feedback Exchange vs. Impromptu Writing Test
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]