پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله English Language Teachers’ Classroom Grading Practices
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

English Language Teachers’ Classroom Grading Practices

نویسندگان :

Abdolah Rasegh ( University of Tehran ) , Elham Karimi ( Farhangian University )

دانلود فایل   

چکیده

One of the most complex and consequential tasks of a teacher is grading. Grades assigned by teachers are usually considered as subjective and unreliable measures of student achievement as teachers do not always assign grades based on achievement. However, grades might indicate a mixture of different factors that teachers value. The primary purpose of this study was to clarify the meaning of grades assigned by English language teachers and examine the factors teachers consider when assigning final grades in the context of English as a foreign language (EFL). The data were collected through semi-structured interviews with 20 English language teachers (10 males, 10 females) teaching at the University of Tehran Language Center in 2019. The transcribed interviews were thematically analyzed through an inductive approach to identify the factors involved in teachers’ grading practices. Teachers appeared to take into account student academic achievement, student ability, student effort, and student behavior when grading students. They placed more weight on achievement and ability and less emphasis on effort and behavior. The evidence from this study informs teachers and teacher trainers of the factors teachers value in grading and it might prove useful in planning more informed training courses for English language teachers.

کليدواژه ها

classroom assessment, grading, English language teachers, EFL

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Abdolah Rasegh , 1398 , English Language Teachers’ Classroom Grading Practices , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Strategies for Dealing with Style in Literary Texts
  • Moodle-Mediated Instruction and Second Language Reading Comprehension: A Case of Iranian EFL Learners
  • The Effect of Synchronous and Asynchronous Multimodal Scaffolding on the Iranian Intermediate EFL Learners
  • Crowdsourcing Translation: A Tool to Raise The Translation Quality of MTs
  • Gesticulative Construals in EFL Academic Lectures
  • The Effect of Formative versus Summative Assessment On Iranian EFL learners Essay Writing
  • Reframing the Image of the Owner (A Narrative Approach to Website Localization)
  • The Impact of Flipped Classroom Approach on Iranian EFL Learners’ Reading Comprehension
  • Exploring teacher performance in EFL classrooms through systemic function perspective: A case study
  • Into the Book: On Teaching Reading Strategies Through Online Games and Its Effects on the L2 Reading Comprehension Ability of Iranian EFL Learners
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]