پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Strategies Iranian EFL Teachers Use to Reduce Students’ Test Anxiety
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Strategies Iranian EFL Teachers Use to Reduce Students’ Test Anxiety

نویسندگان :

Arezoo Khodabandeloo ( Iran University of Science and Technology )

دانلود فایل   

چکیده

Considering the importance of test anxiety and its negative effect on students’ performance, the current qualitative study was conducted to explore strategies Iranian EFL teachers use to reduce students’ test anxiety. As to the objective, a survey with 10 open-ended questions was administered among 38 Iranian EFL teachers. Thematic analysis was used to identify common themes and expressions in the participants’ responses. The results of the analyses revealed that teachers were aware of test anxiety and its manifestations in their classrooms. Unusual facial expression was perceived by teachers as one of the most common test-anxious students’ behaviors. Further, teachers reported to be able to utilize various strategies to reduce students’ test anxiety. As referred by most of the teachers, positive self-talk was the most successful and commonly used strategy. Importantly, the results revealed that teachers had not even been provided with any training related to test anxiety which obviously indicates the ignorance of this issue in the context of Iran. The findings and further interpretations of the qualitative data can provide both pre- and in-service EFL teachers with strategies their colleagues use to help anxious students. Besides, teacher trainers and teachers of any field can take advantage of the findings of the current study.

کليدواژه ها

test anxiety, foreign language test anxiety, test anxiety reduction strategies

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Arezoo Khodabandeloo , 1398 , Strategies Iranian EFL Teachers Use to Reduce Students’ Test Anxiety , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The Impact of Imagery Skills on writing skills of Iranian Elementary EFL Learners
  • Rhetorical Patterns of Condolence Letters by English and Persian speakers
  • Impact of Modality of Collaborative Dialogue on Iranian Intermediate EFL Learners Grammatical Proficiency
  • Emphatic Function of Lexical Collocations in Persian
  • The Role of Affection in Modulating the Degree of Language Processing in Bilinguals
  • Developing Critical Thinking Skills in Listening Comprehension: An Analysis of the Iranian EAP Context
  • The Role of Task Manipulation in Increasing Speaking Quality of Iranian EFL Learners: The Case of Willingness to Communicate (WTC)
  • Supportive Co-Teaching in Specialized English Language Courses
  • Effect of Teaching Study Skills on Iranian Pre-intermediate EFL Students Writing
  • Is Pre-Task Guided Planning Really Guiding?: Evidence from Self-Repair Behaviour
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]