پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله A Critical Discourse Analysis of the Anti-Iranian images shown in Hollywood movies:A case study of 300 and Alexander
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

A Critical Discourse Analysis of the Anti-Iranian images shown in Hollywood movies:A case study of 300 and Alexander

نویسندگان :

Amir Hosein Maljaie ( Allameh Tabataba i University )

دانلود فایل   

چکیده

The significant role of Hollywood, in particular, in disseminating information and creating images of the Iranian history, as a powerful social tool is evident. Although critical analysis of the movie discourse is a fashionable trend among the critical discourse analysts, there is a paucity of research on movie discourse in Iran. Besides, the increasing number of the anti-Iranian movies produced in the last decade and the ongoing rate of tension between Iran and west, have raised the need for conducting a research to investigate the images of Iranians represented in the Western movies. Thus, in this article, 2 anti-Iranian movie called 300 and Alexander, have been critically analyzed using Critical Discourse Analysis (CDA). For this purpose, Van Dijk’s framework (2004) has been utilized to uncover the ideological manipulations and misrepresentations of these movies. The analysis revealed that the dichotomy of in-group favoritism vs. out-group derogation is a very effective discursive strategy at the disposal of the movie makers who have used language as a weapon to attack Iran by representing a distorted and unrealistic image of the Iranians’ history, culture and ideologies. The findings of the present study show, how Hollywood imposes its Persophobic ideology through its movies.

کليدواژه ها

Critical Discourse Analysis, Discursive Structures, Derogation, Euphemization, Hegemony, Ideology, Manipulation, Power

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Amir Hosein Maljaie , 1398 , A Critical Discourse Analysis of the Anti-Iranian images shown in Hollywood movies:A case study of 300 and Alexander , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The effect of task complicity on syntactic complexity in graph-based writing
  • Developing Critical Thinking Skills in Listening Comprehension: An Analysis of the Iranian EAP Context
  • The Comparative Effects of Output-based Activities and Enhanced Input on Learning of English Past Perfect Tense: A Closer Look at Output Hypothesis
  • Critical Discourse Analysis of Donald J. Trump’s Tweets: A Comparison with Iranian FM Mohammad Javad Zarif’s
  • The Contribution of Teachers’ Classroom Voice and their autonomy in Iranian Context
  • “The impact of team teaching on Willingness to communicate and vocabulary knowledge of EFL class in Azad University of Kerman”
  • Bridging the Gap between Academic Studies and Employability: Do English Translation Curricula Answer the Challenges of Labor Market?
  • EFL Teachers’ Cognition of the Criteria for the Evaluation of ELT Textbooks: A Collaboration-Based Investigation
  • The relationship between writing anxiety and personality traits among Iranian EFL learners
  • Strategies Iranian EFL Teachers Use to Reduce Students’ Test Anxiety
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]