پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Areas of School-University Partnerships in Iranian EFL Context
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Areas of School-University Partnerships in Iranian EFL Context

نویسندگان :

rozhan sharifzadeh ( Urmia university ) , Parviz Alavinia ( Urmia university )

دانلود فایل   

چکیده

The researchers in the current study mainly strived to explore the areas of school university partnerships in Iranian EFL context. In so doing, a total of 150 English language professors and school teachers from a number of schools and universities across Urmia and Sardasht were selected as participants of the study. The study sample was quite varied in terms of teaching experience and included both novice and senior male and female teachers. To gather the data, an adapted version of the questionnaire devised by Bullough Jr, Draperb, Smith and Birrell (2004) was utilized. Furthermore, to consolidate the findings, a semi-structured interview was also conducted. Analyzing the questionnaire data and going through the transcribed and coded interview responses, the researchers found that schools and universities can have partnerships in six main areas of 1) doing action research and having journal, 2) participating at seminars and conferences, 3) Making tests and developing curricula, 4) Doing group work activities with the aim of sharing knowledge and experience, 5) Mentoring and observing each other’s classes, and 6) holding workshops and some teacher training Courses. The results are thought to have some fruitful implications for all stakeholders in education which are discussed throughout the paper.

کليدواژه ها

collaboration, Iranian EFL context, school-university partnerships, teacher education

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
rozhan sharifzadeh , 1398 , Areas of School-University Partnerships in Iranian EFL Context , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Crowdsourcing Translation as MT Post-editing of Health-related ‎Information: An Experience of Cloud-based Smartphone App ‎
  • Dissection of Orientalism in Tennessee Williams’s A Streetcar Named Desire
  • Metacognitive Strategy Instruction Contributes to More-skilled Listeners More than Less-skill Counterparts
  • Developing (Inter-) cultural Competence
  • Exploring Willingness to Communicate and Perceived Isolation in Hard of ‎Hearing Iranian EFL Students and Hearing Students
  • Analysis of Hedges in English Movies: Gender Differences in Focus
  • Self-Retranslation: A Derivational Form of Retranslation
  • آموزش انتقادی: حلقه مفقوده در برنامه تربیت معلم زبان انگلیسی در ایران
  • The Negative Qualities and Characteristics of Iranian EFL Teachers, Learners, and Classes; Possible Remedies
  • The immediate and delayed impact of isolated and integrated form-focused instruction on L2 knowledge of grammar
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]