پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Areas of School-University Partnerships in Iranian EFL Context
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Areas of School-University Partnerships in Iranian EFL Context

نویسندگان :

rozhan sharifzadeh ( Urmia university ) , Parviz Alavinia ( Urmia university )

دانلود فایل   

چکیده

The researchers in the current study mainly strived to explore the areas of school university partnerships in Iranian EFL context. In so doing, a total of 150 English language professors and school teachers from a number of schools and universities across Urmia and Sardasht were selected as participants of the study. The study sample was quite varied in terms of teaching experience and included both novice and senior male and female teachers. To gather the data, an adapted version of the questionnaire devised by Bullough Jr, Draperb, Smith and Birrell (2004) was utilized. Furthermore, to consolidate the findings, a semi-structured interview was also conducted. Analyzing the questionnaire data and going through the transcribed and coded interview responses, the researchers found that schools and universities can have partnerships in six main areas of 1) doing action research and having journal, 2) participating at seminars and conferences, 3) Making tests and developing curricula, 4) Doing group work activities with the aim of sharing knowledge and experience, 5) Mentoring and observing each other’s classes, and 6) holding workshops and some teacher training Courses. The results are thought to have some fruitful implications for all stakeholders in education which are discussed throughout the paper.

کليدواژه ها

collaboration, Iranian EFL context, school-university partnerships, teacher education

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
rozhan sharifzadeh , 1398 , Areas of School-University Partnerships in Iranian EFL Context , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The Critical Discourse Analysis of Power in Dr.Martin Luther King"s Speeches
  • Moodle-Mediated Instruction and Second Language Reading Comprehension: A Case of Iranian EFL Learners
  • Time Restricted and Not Time Restricted Translation Tasks: A Case Study of a Translation Quality Assessment of a Persian Translation of a Text
  • Dos Passos s Conspicuous Form in the U.S.A. Trilogy
  • The Effect of Shadowing Technique on Iranian Elementary and Intermediate EFL Learners Listening Comprehension
  • The effect of “acting out” and visualizing sentences on sentence processing by young learners of English
  • Return of the Native: Mohsin Hamid’s The Reluctant fundamentalist through the lenses of Translocational Positionality
  • Knowledge and Practice of Critical Pedagogy among Iranians EFL Teachers
  • Examining Lexical Bundles Employed by English and Persian Writers in Result and Discussion Section of Public Health Research Papers: A Contrastive Corpus-based Study
  • The implicit impact of innovative ELT course books on raising the awareness of teachers’ knowledge base and practices
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]