پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Application of adjunct model for Improving overall reading comprehension skills of Iranian architecture students in an EAP class
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Application of adjunct model for Improving overall reading comprehension skills of Iranian architecture students in an EAP class

نویسندگان :

elahe ghorbanchian ( university of Isfahan ) , zahra amirian ( university of esfahan )

دانلود فایل   

چکیده

Recent development in language teaching methodology have led to a renewed interest about the pedagogical utility of framework in English For Academic purposes(EAP). The feedback provided by related program evaluations have heightened the need for language and content teachers’ cooperation and collaboration in EAP/ESP situations . Accordingly the main objective of the present study is to investigate the efficacy of the adjunct model in improving the overall reading comprehension skills of Iranian architecture students in an EAP class. To this end, from population of students studying architecture at Isfahan university of Art three intact classes, each with 35 sophomore students were selected . In this university like most universities in Iran , EAP is an in- study program. While the first class was taught by language teacher, the second class received instruction from a content teacher. The third class however, was taught by applying the adjunct model involving both content and language teachers. At the end of the semester a reading comprehension test was administrated to all students. The analysis of the data revealed that the students in adjunct class had outperformed the students in the other two classes on the reading comprehension test.

کليدواژه ها

EAP, adjunct model, reading comprehension

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
elahe ghorbanchian , 1398 , Application of adjunct model for Improving overall reading comprehension skills of Iranian architecture students in an EAP class , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The Instinct of Workmanship in Dos Passos s U.S.A. Trilogy
  • Gesticulative Construals in EFL Academic Lectures
  • EFL Teachers’ Cognition of the Criteria for the Evaluation of ELT Textbooks: A Collaboration-Based Investigation
  • Selective Appropriation of Events in Constructing Narratives about Barjam
  • Iranian EFL Students’ Mobile Learning in the Digital Area: Insights from Structuration Model
  • Through Music into Literature; Poetry as a Musical Phenomenon
  • The Effect of Data-driven Learning (DDL) on the Vocabulary Size of Iranian EFL Learners
  • Effects of Automated Writing Evaluation (AWE) on Writing Accuracy of Iranian EFL Learners
  • A Comparative Study of J.R.R Tolkien s The Hobbit and its Movie Adaptation by Peter Jackson about Fantastic Elements
  • A survey of perceptual learning style preferences of Iranian Psychology and TEFL Students
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]