پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله A Study of Referential devices in Soft vs. Hard Scineces
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

A Study of Referential devices in Soft vs. Hard Scineces

نویسندگان :

Fatemeh Mahdaviraad ( Yazd University ) , Seyedeh Najmeh Mousavi ( Yazd University )

دانلود فایل   

چکیده

The main purpose of the present study is to examine the way reference as a cohesive device, having the subcategories of anaphora, cataphora and exophora, is used in the abstract section of academic research articles in soft vs. hard sciences. The texts of the study were randomly selected from research articles in a soft science (ELT) and a hard science (chemistry). Each group of texts included 50 research article abstracts. The texts were examined to investigate the frequency and types of referential elements employed by the research article writers in these two domains. The results of the study indicated that compared to research article abstracts in chemistry, research article abstracts in ELT include more referential devices. Also it was found that while anaphoric reference is the most frequently used device by the writers of research articles in both domains, the writers of ELT research articles have a significantly greater tendency to employ anaphoric referential elements. Based on these results, it can be inferred that science type have an influential role in the use of referential devices in the abstract section of academic research articles. The study suggests some implications for ESP, teaching writing, and developing materials for academic writing courses.

کليدواژه ها

Anaphora, Cataphora, Cohesion, Exophora, Referential Devices, Research Article Abstract, Soft vs. Hard Sciences

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Fatemeh Mahdaviraad , 1398 , A Study of Referential devices in Soft vs. Hard Scineces , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The Effects of Multimodal Pedagogies and Classroom Environment on EFL learners Willingness to Communicate
  • Critical Translation Studies (CTS) and Critical Discourse Analysis (CDA)
  • The Extraordinary Fresh Mythic and Legendary Narration in Harry Potter and the Goblet of Fire
  • The Relationship between Teacher’s Style and Teacher Efficacy, A Case Study of Female High School Teachers in Mashhad
  • Displacement, Performance and Resistance in I’m Alive by Masoomeh Aabad: A look at Iranian Sacred Defense Literature
  • Translational Institutions and Advancement of Modernism in Iran
  • A Corpus-based Study of Academic Words in Physics Research articles
  • A New Dilemma for Language Teachers: Self-assessment or Teacher Assessment
  • Effect of Flipped Teaching on Iranian EFL Learners’ Oral CAF
  • Investigation of Language Selection through Naming Latency for Concepts with Competing Lexical Items in English Language Learners
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]