پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله A look into the Integration of Brain-based Language Learning and EFL Pedagogical practices
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

A look into the Integration of Brain-based Language Learning and EFL Pedagogical practices

نویسندگان :

Hamid Khosravany Fard ( Hakim Sabzevari University ) , Sharareh Sadat Sarsarabi ( Shahid Hashemi Nezhad Farhangian University ) , Mahdi Haghparast ( Shahid Hashemi Nezhad Farhangian University )

دانلود فایل   

چکیده

The ability of the brain to learn is one of the fundamental pillars supporting the link between education and brain-based language learning (hereafter BBL). BBL derived from Cognitive neuroscience is developing and increasing our understanding of early brain development, brain state, genetic state, and hormonal state and how these brain changes might relate to learning processes. Many researchers advocate a cautious optimism with regards to the integration of education and cognitive neuroscience and believe that to bridge the gap them, the relationships between BBL and education are to be captured across different levels of analysis (neuronal, cognitive, behavioural). The translation of research findings on neural mechansisms might have significantly influential consequences in optimization of pedagogical practices. Disseminating this knowledge to English language teachers is crucial for raising their awareness on the brain structure and cognitive functions that impact students’ learning. This study intends to bring into view some of the promising applications of latest BBL research findings to English language teaching pedagogy and the ways that neuroscience research can be brought to language teaching classrooms.

کليدواژه ها

Brain-based learning, Neuroscience, ELT pedagogy

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Hamid Khosravany Fard , 1398 , A look into the Integration of Brain-based Language Learning and EFL Pedagogical practices , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Examining Language Learners’ Engagement with Teacher Versus Peer Written Corrective Feedback in EFL classrooms
  • How learners’ self-confidence leads to their better learning in English classes and for teachers how to build self-confident and powerful students.
  • Post- Apocalyptic and Traumatic Disorder in Cormac McCarthy’s The Road
  • The effect of task complicity on syntactic complexity in graph-based writing
  • The Possible Interface between EAP Instructor’s Personal Intelligences and Their Classroom Management Beliefs
  • English Language Teachers’ Classroom Grading Practices
  • The Effect of Formative versus Summative Assessment On Iranian EFL learners Essay Writing
  • Assessing the Quality of Persian Translation of IFRS based on House’s (2014) Functional Pragmatic Model
  • A Postcolonial Reading of Humor in Ralph Ellison’s Invisible Man
  • Applying Spiritual Intelligence to Enhance EFL Learners’ Willingness to Communicate
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]