پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله A look into the Integration of Brain-based Language Learning and EFL Pedagogical practices
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

A look into the Integration of Brain-based Language Learning and EFL Pedagogical practices

نویسندگان :

Hamid Khosravany Fard ( Hakim Sabzevari University ) , Sharareh Sadat Sarsarabi ( Shahid Hashemi Nezhad Farhangian University ) , Mahdi Haghparast ( Shahid Hashemi Nezhad Farhangian University )

دانلود فایل   

چکیده

The ability of the brain to learn is one of the fundamental pillars supporting the link between education and brain-based language learning (hereafter BBL). BBL derived from Cognitive neuroscience is developing and increasing our understanding of early brain development, brain state, genetic state, and hormonal state and how these brain changes might relate to learning processes. Many researchers advocate a cautious optimism with regards to the integration of education and cognitive neuroscience and believe that to bridge the gap them, the relationships between BBL and education are to be captured across different levels of analysis (neuronal, cognitive, behavioural). The translation of research findings on neural mechansisms might have significantly influential consequences in optimization of pedagogical practices. Disseminating this knowledge to English language teachers is crucial for raising their awareness on the brain structure and cognitive functions that impact students’ learning. This study intends to bring into view some of the promising applications of latest BBL research findings to English language teaching pedagogy and the ways that neuroscience research can be brought to language teaching classrooms.

کليدواژه ها

Brain-based learning, Neuroscience, ELT pedagogy

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Hamid Khosravany Fard , 1398 , A look into the Integration of Brain-based Language Learning and EFL Pedagogical practices , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Note-Taking Strategies, Speaking Performance and Learning Styles
  • Post-editing machine translation output: The case study of M.A. students in Economics vs. M.A. students in Translation Studies.
  • Technology-Enhanced Academic Listening Classes: Listening Instructors and Engineering Students Perceptions
  • Engineering English textbooks in Iran: a multimodal case study of one engineering and two EAP textbooks
  • The participatory structure of strategic planning and task complexity along reasoning dimension: Effects on L2 written performance
  • EAP Needs of Iranian Law Students; From Professors" and Lawyers" Perspective
  • Metacognitive Strategy Instruction Contributes to More-skilled Listeners More than Less-skill Counterparts
  • Severity Differences across Proficiency Levels among Peer-assessors
  • The Relationship between Intelligence Beliefs and Academic Engagement of EFL Learners: The Role of Social Cognition
  • Developing (Inter-) cultural Competence
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]