پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Exploring teacher performance in EFL classrooms through systemic function perspective: A case study
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Exploring teacher performance in EFL classrooms through systemic function perspective: A case study

نویسندگان :

Ali Akbar Jafarpour ( Sharekord University ) , Razieh Salemi ( Sharekord University )

دانلود فایل   

چکیده

This study adopts a discourse analysis approach to explore the relationship between the ratings teachers receive from their students and their discourse behaviors in an EFL context. Two Iranian teachers of EFL were selected based on their student ratings as high- and low-rated teachers. Then, each were audio-recorded and transcribed for a total of 90 minutes during the course of basic reading comprehension in University of Isfahan, Iran. Data were both quantitavely and qualitatively coded and analysed in accordance with Yang s (2010) model of EFL classroom discourse within the SFL (systemic function linguistics) in terms of interpersonal, ideational, and textual meta-functions. Teachers discourse behavior analysis explained what teachers say, how these meanings are realized in lexicogrammatical forms, and how they construct patterns of interaction, teacher-student relations, and classroom ambience. In fact, different discourse features of two high- and low-rated teachers suggested that EFL teachers behavior can involve a fruitful interaction among students and construct a friendly atmosphere and moreover, construct a friendly atmosphere and an appropriate level of difficulty to direct students attention to percieve an effective teaching.

کليدواژه ها

Discourse behavior, EFL teachers, High- and low-rated teacher, Systemic function linguistics (SFL), Teacher performance

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Ali Akbar Jafarpour , 1398 , Exploring teacher performance in EFL classrooms through systemic function perspective: A case study , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The Impacts of Oppression on Ethnic Minorities: A Postcolonial Reading of Carl Holman’s Mr.Z
  • The Effect of Data-driven Learning (DDL) on the Vocabulary Size of Iranian EFL Learners
  • Exploring The Role of Pictionary Games on Improving Speaking Skills
  • Through Music into Literature; Poetry as a Musical Phenomenon
  • dubbing and subtitling multilingual films into Persian
  • English Language Teachers’ Classroom Grading Practices
  • Appraisal Theory and Translation (A study of Obama’s speech and its Persian translation)
  • The Role of Negotiated Content-focused Feedback in L2 Writing Fluency Improvement
  • بررسی تطبیقی نقش نمادین بلبل در ادبیات انگلیسی و ادبیات فارسی
  • Deictic Shifts in Sam Shepard’s Cowboy Mouth
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]