پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Effect of Data-driven Learning (DDL) on the Vocabulary Size of Iranian EFL Learners
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Effect of Data-driven Learning (DDL) on the Vocabulary Size of Iranian EFL Learners

نویسندگان :

Mahrokh Sanayeh ( Lahijan branch, Islamic Azad University ) , Hossein khazaee ( Department of English Translation, Lahijan branch, Islamic Azad University, Lahijan, Iran )

دانلود فایل   

چکیده

The aim of the present study was to investigate the effect of data–driven learning (DDL) on the vocabulary size of Iranian intermediate EFL learners. The participants of this study were 25 Iranian male and female intermediate EFL learners who were studying English as a foreign language at Mehre Iran institute, Lahijan, Iran. The participants were recruited through applying a convenience sampling procedure. For this purpose, an Oxford Placement Test (OPT) was given to 45 EFL learners at Mehre Iran institute, who had been assigned as intermediate English learners by the institute’s placement procedure. Then Nation and Beglar’s (2007) vocabulary size test (version A) has been given to these 25 subjects as the pretest to assess their threshold vocabulary size level. For 8 weeks, DDL techniques through using the COCA corpus on Longman 3000 communication word list has been performed, and after this, a second vocabulary size test (version B) has been conducted. The results of the pre- and post-test have been compared using paired samples T-test to see whether DDL techniques had any effect on the vocabulary size of the Iranian intermediate EFL learners. The results suggested a statistically significant effect of DDL techniques on the vocabulary size of Iranian EFL learners. Due to the sample type used, further investigations are required to bring more evidence concerning the results of the current study.

کليدواژه ها

Corpus, COCA, Data-driven learning, Vocabulary size test

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Mahrokh Sanayeh , 1398 , The Effect of Data-driven Learning (DDL) on the Vocabulary Size of Iranian EFL Learners , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The Cultural Impact Of EFL Books On Iranian Language Learners
  • Educating preschool children while playing and discovering their world with authentic and concrete materials
  • The Mirage of Fully Objectivity in Translation Evaluation: The Question of Reliability
  • The immediate and delayed impact of isolated and integrated form-focused instruction on L2 knowledge of grammar
  • Severity Differences across Proficiency Levels among Peer-assessors
  • Differences Between Native and Iranian Non-Native EAP Writings: Are They Discernible?
  • The evaluation of the undergraduate practicum program in English teacher education regarding the application and teaching of innovation
  • Iranian EFL learners’ unwillingness to tell summaries: An action research at institute level
  • The Critical Discourse Analysis of Power in Dr.Martin Luther King"s Speeches
  • A Theorization of Truth-telling and its Threats in Mohsin Hamid’s The Reluctant Fundamentalist
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]