پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله EAP Education in Iranian Local Universities: A Critical Needs Analysis Approach in Focus
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

EAP Education in Iranian Local Universities: A Critical Needs Analysis Approach in Focus

نویسندگان :

Mohammad Hadi Mahmoodi ( Bu-Ali Sina University ) , Fatemeh Mardian ( Alzahra University )

دانلود فایل   

چکیده

Materials development is a laborious undertaking. There are processes of analyzing needs, planning courses, developing frameworks, and choosing the course content and presenting it in an appropriate manner. Based on insights from critical needs analysis (Benesch, 1996), the present exploratory study examined 220 learners’ challenging priorities in Iranian English for Academic Purposes (EAP) setting. Specifically, the study delved into learners’ concerns, needs, ideologies, and their voices. Research instruments included a researcher-made critical needs analysis questionnaire and semi-structured interviews. The data were analyzed through conducting SPSS and content analysis. The study showed that, a) Iranian EAP students are in sharp need of effective teaching modules and materials, b) their voice is unheard, considering themselves as powerless and immobilized in processes of course design, c) ideologically, students prefer combined and globalized approaches to content selection than localized ones, d) and students’ needs demand sensitive attention, especially in terms of performance competencies. Moreover, it is found that EAP teachers should move their field towards professionalization through conducting action and classroom-oriented research. Implications of study are addressed in detail.

کليدواژه ها

EAP, Critical Needs Analysis, Local Universities, Voice, Ideology

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Fatemeh Mardian , 1398 , EAP Education in Iranian Local Universities: A Critical Needs Analysis Approach in Focus , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Meta-discourse Markers in the Book Reviews Published in ISI and non-ISI journals of Applied Linguistics
  • Return of the Native: Mohsin Hamid’s The Reluctant fundamentalist through the lenses of Translocational Positionality
  • The Effect of Written Corrective Feedback Provided through Oral Conferencing vs. ‎Formal Instruction A Comparative Study on Iranian EFL Learners’ Writing Skill
  • Philosophy of education as viewed by the stakeholders in Iranian EAP context
  • Investigating Iranian EFL Teacher s Strategies toward Invoking Silent EFL Learners to Speak
  • Effect of Flipped Teaching on Iranian EFL Learners’ Oral CAF
  • The Effect of Formative versus Summative Assessment On Iranian EFL learners Essay Writing
  • رویکرد معنا شناسانه قالبی به انواع افعال نقل قول گر و راهبردهای برگردان آن ها در ادبیات روایی: مطالعه موردی برگردان فارسی رمان دل تاریکی
  • Moby-Dick: A Classic American Entwicklungsroman
  • Using Problem-Based Scenarios in CALL Teacher Education for Enhancing In-Service Teachers’ Technological Pedagogical Knowledge
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]