پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Effect of Direct Focused Written Corrective Feedback on the Correct Usage of Phrasal Verbs
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Effect of Direct Focused Written Corrective Feedback on the Correct Usage of Phrasal Verbs

نویسندگان :

Chahardahcherik Shahrzad ( Islamic Azad University (Shiraz) ) , Maryam Delfarian ( Islamic Azad University (Shiraz) ) , Fariba Feyzbar ( Islamic Azad University (Shiraz) )

دانلود فایل   

چکیده

Corrective Feedback (CF) can provide the English as a Foreign Language (EFL) learners with the chance to become aware of their progress before any assessment. However, the findings of the previous studies on the effect of direct focused CF in EFL classes are inclusive. The present study aimed to examine the effect of direct focused CF on students’understanding of phrasal verbs in reading comprehension. To this end, 35 Iranian upper intermediate EFL learners (18 females & 17 males) were randomly selected from a language institute in the city of Shiraz and randomly assigned to one control (n = 16) and one experimental group (n = 19). A quasi-experimental design was used to investigate the effectiveness of direct written CF over three weeks. Independent Sample t-test was run in SPSS (version 22) to analyze the data. The findings showed a significant improvement in the performance of the experimental group, indicating the students who received direct written CF outperformed the students in the control group. Therefore, direct written CF is of high pedagogical value and could promote learners’ grammatical accuracy in L2 reading comprehension.

کليدواژه ها

direct focused corrective feedback, phrasal verbs, English as a Foreign Language (EFL)

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Chahardahcherik Shahrzad , 1398 , The Effect of Direct Focused Written Corrective Feedback on the Correct Usage of Phrasal Verbs , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Supportive Co-Teaching in Specialized English Language Courses
  • The implicit impact of innovative ELT course books on raising the awareness of teachers’ knowledge base and practices
  • The Relationship between Gender, Brain Dominance Quadrants, and Learning Styles among Iranian Elementary and Intermediate EFL Learners
  • The relationship between Iranian EFL learners’ vocabulary learning strategies and their vocabulary size
  • The role of Isolated Focus on Form and rate of complexity in developing EFL learners English interlanguage
  • Iranian EFL Teachers’ Perception and Practice of Interactional Competence
  • Iranian EFL Learners’ Written Grammatical Errors: The Case of Genre
  • The Effect of Metaognitive Strategies on Brain Dominance of Iranian Intermediate EFL Learners" Reading Comprehension
  • A Comparison between ‘Right Path to English’ and ‘Prospect’ series based on Iranian Language Teachers’ Attitudes: Concerning the Representation of Language Skills
  • Reading Paratextual Elements in Gertrude Bell’s Poems from the Divan of Hafiz
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]