پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Implementing Collaborative Assessment in Iranian EFL Learners` Reading Comprehension and its Effect on Thinking Abilities
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Implementing Collaborative Assessment in Iranian EFL Learners` Reading Comprehension and its Effect on Thinking Abilities

نویسندگان :

Tahereh Movahhedi ( Azad university ) , Mahdieh Donyadari ( Azad university )

دانلود فایل   

چکیده

This study was aimed at investigating the effect of collaborative assessment, on the EFL learners’ reading comprehension, and thinking abilities. In this mixed methods research design study, 62 intermediate EFL learners out of a population of 110 English language learners, were randomly selected and divided into two Groups of experimental and control with 31 participants in each group .They were both female and male, who were administered a thinking ability questionnaire and a reading comprehension test at the pre-test and post-test stage of the study. Furthermore, semi structured interviews were conducted with 15 participants and six sessions of the course were picked for observation. A multivariate ANOVA (MANOVA) test was run and the obtained. Results revealed that the students in the experimental group showed statistically significant gains on the reading comprehension as compared with the participants in the control group but did not show any significant difference on their thinking abilities. Similarly, the analysis of the interviews and classroom observations provided important themes which revealed that the students found collaborative assessment a very fruitful and practical way of promoting their reading skills.

کليدواژه ها

Collaborative Assessment, Reading Comprehension, Thinking Ability.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Mahdieh Donyadari , 1398 , Implementing Collaborative Assessment in Iranian EFL Learners` Reading Comprehension and its Effect on Thinking Abilities , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Applying Juliane House’s Translation Quality Assessment Model on a Humorous Text: A Case Study of The Lizard
  • Iranian EFL Students’ Mobile Learning in the Digital Area: Insights from Structuration Model
  • Differential Effects of Immediate Task Repetition and Post-Task Transcribing on EFL Learners’ Oral Complexity
  • The Effect of Explicit Teaching of Derivational Morphemes on Iranian EFL Learners’ Writing Fluency
  • Edutainment in Audiovisual Translation Classrooms
  • The Effect of Metaognitive Strategies on Brain Dominance of Iranian Intermediate EFL Learners" Reading Comprehension
  • A Study of Tom Stoppard’s Travesties under the light of Paul Ricoeur’s Theory of ‘Narrative Time’
  • AMNESIA: IDENTITY CONFLICT IN ELIF SHAFAK’S THREE DAUGHTERS OF EVE
  • Effect of Dynamic Assessment on EFL Learners’ Writing Skill, Writing Anxiety and Attitude
  • The Critical Discourse Analysis of Power in Dr.Martin Luther King"s Speeches
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]