پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Reverse Phonological Transfer from L2 English in Iranian Students
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Reverse Phonological Transfer from L2 English in Iranian Students

نویسندگان :

Ehsan Jamali ( Iran University of Science and Technology ) , Sahar Haghani ( Universitat Autonoma de Barcelona )

دانلود فایل   

چکیده

The main focus of this study is cross-linguistics influence of the L2 English, on the L1 Persian phonology. Some aspects of the present study involved influence of some non- native phonological aspects including intonation, stress, and chunking on L1. A quantitative study was conducted to provide statistical evidence of reverse transfer among 50 Iranian students categorized in three groups namely B1, B2, and C1 learning L2 English. The control group included 25 Iranian students with A1-A2 level of English Language. Offering some important pedagogical implications for teaching language learners, this study would suggest that knowledge of second language might adversely affect L1 at the level of phonology. It also argues that cases of phonological reverse transfer are more frequent in higher levels of L2.

کليدواژه ها

Reverse Phonological transfer, Cross-linguistic Influence,Phonological Aspects

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1398 , Reverse Phonological Transfer from L2 English in Iranian Students , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Analysis of Hedges in English Movies: Gender Differences in Focus
  • The Impact of Iranian EFL Learners’ Gender and Age on their Willingness to Communicate, Risk-Taking, and Perfectionism
  • بررسی عناصر زمان و مکان در ترجمۀ دو اثر از چارلز دیکنز
  • Spell The Words and My Spelling Test: On Mobile-Assisted Instruction and Its Implications for Teaching the L2 Spelling Ability
  • Sources of Self-Efficacy Beliefs; Its Relationship with Perceived Responsibility and English Self-Efficacy
  • Reading Paratextual Elements in Gertrude Bell’s Poems from the Divan of Hafiz
  • An Evaluative Content Analysis of the Newly Developed Iranian EFL Textbooks for Senior High Schools
  • The Impact of Flipped Classroom Approach on Iranian EFL Learners’ Reading Comprehension
  • Hafiz in the Mirror of the West: A Critical Discourse Analysis of the English Translations of the Divan of Hafiz based on the Orietalist Approach
  • Meta-discourse Markers in the Book Reviews Published in ISI and non-ISI journals of Applied Linguistics
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]