پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله آموزش انتقادی: حلقه مفقوده در برنامه تربیت معلم زبان انگلیسی در ایران
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

آموزش انتقادی: حلقه مفقوده در برنامه تربیت معلم زبان انگلیسی در ایران

نویسندگان :

Hossein Davari ( Danghan University ) , Abutaleb Iranmehr ( Shahrood University of Technology )

دانلود فایل   

چکیده

حوزه «تربیت معلم» زبان انگلیسی نیز به مانند دیگر حوزه های «آموزش زبان انگلیسی» از رویکردهای انتقادی و در راس آن «آموزش انتقادی» تاثیر پذیرفته است. آموزش انتقادی که ریشه در دیدگاههای هنجارشکن نویسنده شهیر برزیلی پائولو فریره در دهه 1970 میلادی دارد، واکنشی قوی در برابر جریان رایج در حوزه آموزش زبان انگلیسی برشمرده می شود که در دو دهه اخیر جایگاهی قابل توجه در این حوزه یافته است. در حالی که رویکرد آموزش رایج به آموزش زبان انگلیسی به مثابه فعالیتی صرفا آموزشی می نگرد و خود را تنها مرجع مشروع برنامه ریزی، تهیه موارد درسی، تربیت معلم، ارزشیابی و ... معرفی می کند، رویکرد آموزش انتقادی، آموزش این زبان را نه فعالیتی صرفا آموزشی بلکه فعالیتی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز برمی شمارد که توجهی خاص به ویژگی هایی چون ارتباط، تناسب و مقبولیت اصول و روش های آموزشی در بخش های مختلف آموزش این زبان و از آن جمله تربیت معلم دارد. با توجه به اهمیت این رویکرد، در این مقاله ضمن معرفی آن، ابتدا به ضرورت و منطق بهره گیری از این رویکرد در حوزه تربیت معلم در عصر حاضر که هدف آن تبدیل معلم زبان انگلیسی از یک انتقال دهنده صرف و منفعل دانش زبانی به یک عنصر فعال و خودباور در آموزش زبانی و اجتماعی فراگیران و پروراننده هوشیاری زبانی و فرهنگی آنهاست، اشاره می شود. در ادامه نیز به چرایی کم توجهی به آن در برنامه تربیت معلم زبان انگلیسی که عمدتا ریشه در غلیه رویکردهای رایج موسوم به لیبرالی بر برنامه آموزش زبان انگلیسی در ایران دارد، پرداخته می-شود و سپس به پیامدهای متعدد این روند اشاره خواهد شد.

کليدواژه ها

آموزش انتقادی، تربیت معلم، زبان انگلیسی، هوشیاری انتقادی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Hossein Davari , 1398 , آموزش انتقادی: حلقه مفقوده در برنامه تربیت معلم زبان انگلیسی در ایران , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The Impacts of Oppression on Ethnic Minorities: A Postcolonial Reading of Carl Holman’s Mr.Z
  • صوری سازی نفی دوگانه صفات فارسی و نقش آن در ترجمه
  • نقش ایدئولوژی در انتخاب آثار ترجمه شده: مطالعة موردی آثار پرفروش نیویورک تایمز در ایران
  • A comparison of EFL students’ linguistic performance following exposure to the audio- and audio-video mediated listening tasks
  • Effect of Teaching Study Skills on Iranian Pre-intermediate EFL Students Writing
  • The Effect of Pre-task vs. Online-task Planning on Coherence, Grammatical Range, and Syntactic Complexity in Iraninan TOEFL iBT test-takesr Speaking Performance
  • Iranian EFL Teachers and Learners Perceptions on Characteristics of Effective English Teachers
  • Learning vocabularies through SMS and paper based methods
  • Quality assessment of two Persian translations of “The Bad Girl” By Mario Vargas Llosa: The socio-political context of the time in focus
  • Working Memory Capacity Effects on Processing L2 Emotional Words: An Eye Movement Study
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]