پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Effects of Reading Strategy Instruction on Iranian EFL Learners’ Oral Reading Fluency
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Effects of Reading Strategy Instruction on Iranian EFL Learners’ Oral Reading Fluency

نویسندگان :

Seyed Amir Hossein Mirhabibi ( Department of English, Qom Branch, Islamic Azad University, Qom, Iran ) , Seyed Amir Hossein Sarkeshikian ( Department of English, Qom Branch, Islamic Azad University, Qom, Iran )

دانلود فایل   

چکیده

This study tried to investigate the effect of IELTS reading strategy instruction on Iranian EFL learners’ oral reading fluency. To this end, 60 male Iranian foreign language learners with intermediate level of English proficiency were sampled through convenience sampling and later screened by means of a Preliminary English Test (PET). Afterwards, the participants were divided into two groups; One experimental group received a set of metacognitive IELTS reading strategy during reading fluency sessions through CALLA model, and control group received traditional instruction. The reading sample was taught based on IELTS test performance for both experimental, and control groups. A reliable and valid reading fluency test was used to investigate their accuracy and automaticity in reading fluency, and their pitch was analyzed using PRAAT software to determine the effect of treatment on the experimental groups’ oral reading fluency prior to and after the intervention phase. The results of the study indicated that IELTS reading strategy instruction had a significant effect on oral reading fluency of the experimental group. Therefore, IELTS candidates, university students, language teachers, and material developers might benefit from the findings of this study.

کليدواژه ها

Accuracy, Pitch, Automaticity, Reading Strategy, Reading Fluency

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Seyed Amir Hossein Sarkeshikian , 1398 , The Effects of Reading Strategy Instruction on Iranian EFL Learners’ Oral Reading Fluency , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The Effect of Pre-task vs. Online-task Planning on Coherence, Grammatical Range, and Syntactic Complexity in Iraninan TOEFL iBT test-takesr Speaking Performance
  • The Critical Discourse Analysis of Power in Dr.Martin Luther King"s Speeches
  • Re-creation of Brand New Terms: Treatments of two Persian Translations of Orwell’s Neologisms in 1984
  • Iranian EFL Learners’ Written Grammatical Errors: The Case of Genre
  • The effect of “acting out” and visualizing sentences on sentence processing by young learners of English
  • Alitteration in Developing Characters: The Case Study of V for Vendetta and Its Persian Subtitles.
  • A Postcolonial Reading of Humor in Ralph Ellison’s Invisible Man
  • Exploring the Origin of Learner Reticence in the EFL Classrooms
  • AMNESIA: IDENTITY CONFLICT IN ELIF SHAFAK’S THREE DAUGHTERS OF EVE
  • Appraisal Theory and Translation (A study of Obama’s speech and its Persian translation)
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]