پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Effects of Reading Strategy Instruction on Iranian EFL Learners’ Oral Reading Fluency
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Effects of Reading Strategy Instruction on Iranian EFL Learners’ Oral Reading Fluency

نویسندگان :

Seyed Amir Hossein Mirhabibi ( Department of English, Qom Branch, Islamic Azad University, Qom, Iran ) , Seyed Amir Hossein Sarkeshikian ( Department of English, Qom Branch, Islamic Azad University, Qom, Iran )

دانلود فایل   

چکیده

This study tried to investigate the effect of IELTS reading strategy instruction on Iranian EFL learners’ oral reading fluency. To this end, 60 male Iranian foreign language learners with intermediate level of English proficiency were sampled through convenience sampling and later screened by means of a Preliminary English Test (PET). Afterwards, the participants were divided into two groups; One experimental group received a set of metacognitive IELTS reading strategy during reading fluency sessions through CALLA model, and control group received traditional instruction. The reading sample was taught based on IELTS test performance for both experimental, and control groups. A reliable and valid reading fluency test was used to investigate their accuracy and automaticity in reading fluency, and their pitch was analyzed using PRAAT software to determine the effect of treatment on the experimental groups’ oral reading fluency prior to and after the intervention phase. The results of the study indicated that IELTS reading strategy instruction had a significant effect on oral reading fluency of the experimental group. Therefore, IELTS candidates, university students, language teachers, and material developers might benefit from the findings of this study.

کليدواژه ها

Accuracy, Pitch, Automaticity, Reading Strategy, Reading Fluency

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Seyed Amir Hossein Sarkeshikian , 1398 , The Effects of Reading Strategy Instruction on Iranian EFL Learners’ Oral Reading Fluency , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The Effects of Comprehension and Production Pre-Reading Tasks on Language Learners’ Reading Comprehension Ability
  • Iranian EFL Instructors Beliefs and Classroom Practices Regarding English Pronunciation
  • Critical Translation Studies (CTS) and Critical Discourse Analysis (CDA)
  • Threats to the Inclusive Movement: Experiences of Disabled and Non-Disabled Students Within an Inclusive English Language Classroom
  • Saul Bellow’s Melancholic Characters: Misfits under Erasure
  • Investigating the Style of Dubbed Movies ‎
  • Every Student in! Benefits of Inclusion for Non-Disabled Language Learners Participating in Inclusive English Language Classes
  • EAP Writing: Students’ Views on Phrase-Analysis Technique for L1-L2 Translation
  • Post- Apocalyptic and Traumatic Disorder in Cormac McCarthy’s The Road
  • Ecocritical Study of Louise Erdrich selected novels According to the Theory of Lawrence Buell
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]