پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Role of Depth and Breadth of Vocabulary in High School EFL Learners Reading Comprehension Majoring in Humanities, Natural Sciences, and Mathematics
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Role of Depth and Breadth of Vocabulary in High School EFL Learners Reading Comprehension Majoring in Humanities, Natural Sciences, and Mathematics

نویسندگان :

Masoumeh Babakordi ( Azad university of Aliabad Katoul ) , Omid Mazandarani ( Azad university of Aliabad Katoul )

دانلود فایل   

چکیده

Much research has confirmed the important role of vocabulary in assessing second-language reading performance. (e.g., Nassaji, 2006; Qian, 1999; Qian & Schedl, 2004; Read, 2004; Schmitt, 2001, 2008). For this, high school teachers feel responsible for achieving curriculums and preparing students for University Entrance Exam ̎ Konkoor ̎. In the present study, a correlation design was used to probe into EFL learner s breadth and depth of vocabulary and its possible relationship with their reading comprehension performance. To this end, 78 students from three classes majoring in humanities, natural sciences, and mathematics in grade 11 of a senior high school in Aliabad Katoul, Golestan province, Iran were selected. In order to collect data, three instruments including VLT (breadth test) developed by Schmitt (2001), Word Associates Test WAT (depth test) developed by Read (1998), and a researcher-made reading comprehension test based on student English textbook, i.e. Vision II were used. Using Kruskal Wallis, Spearman Correlation, and Linear Regression, the results indicated that students across different majors acted differently in VLT, whereas WAT was not found to be a point of difference. Accordingly, it was also explored a positive relationship between depth and breadth of students’ vocabulary knowledge. However, only the breadth of words was found to predict studentsﹸ performance in reading comprehension. In other words, as the participants scored higher in the VLT, their performances in the reading comprehension tasks improved, too.

کليدواژه ها

vocabulary size, vocabulary depth, reading comprehension, High school students.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Masoumeh Babakordi , 1398 , The Role of Depth and Breadth of Vocabulary in High School EFL Learners Reading Comprehension Majoring in Humanities, Natural Sciences, and Mathematics , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The Face of the Other in Charlotte Mary Matheson’s The Feather
  • Seven Shades of a Suicidal Self: Aesthetics, Ethics and Gender Politics of Marina Carr’s re-Imagining of Female Characters in Ancient Greek Drama
  • بررسی ترجمه ی انگلیسی مقوله ی فرهنگی باهم آیی های دوقلوی زبان فارسی
  • A survey of perceptual learning style preferences of Iranian Psychology and TEFL Students
  • Investigating Iranian EFL Teacher s Strategies toward Invoking Silent EFL Learners to Speak
  • Emphatic Function of Lexical Collocations in Persian
  • Synchronization Strategies in Persian Voiced-over Documentaries
  • Reverse Phonological Transfer from L2 English in Iranian Students
  • The Impact of Flipped Classroom Approach on Iranian EFL Learners’ Reading Comprehension
  • Vocabulary Logs: The Place of Explicit Learning and Computer Assisted Language Learning (CALL) in L2 Classroom
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]