پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Knowledge and Practice of Critical Pedagogy among Iranians EFL Teachers
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Knowledge and Practice of Critical Pedagogy among Iranians EFL Teachers

نویسندگان :

Farkhonde Karami ( Allame Tabatabaii )

دانلود فایل   

چکیده

Knowledge and Practice of Critical Pedagogy among Iranians EFL Teachers Zia Tajeddin Professor of Applied Linguistics, Tarbiat Modares University, Iran Farkhonde Karami Ph.D. Candidate of TEFL, Allameh Tabataba’i University, Iran Abstract Critical pedagogy (CP) is based on the assumptions that every society should provide equal opportunities for its members. With the development of CP and its principles, and its focus on teachers and learners as critical agents and critical thinkers, there is a need for investigating CP among teachers. To address this need, this study sought to investigate Iranian English institute teachers’ knowledge about CP and its principles and whether these teachers follow CP principles in their classrooms. To this end, 30 male and female teachers selected through convenient sampling from two private institutes participated in the study. In the quantitative phase, they filled out a critical pedagogy questionnaire. To triangulate the data, a semi-structured interview was conducted with five high-indexed teachers based on their knowledge of CP. Data analysis showed that the majority of the participants agreed on the main principles of CP. Despite teachers’ agreement and approval of CP and its principles, they acknowledged that they did not use CP and its principles in their classroom instruction because the top-down, non-critical education and pre-determined syllabus did not allow them to create a space for CP-based language education. The results of this study can encourage policy makers in Iran to revisit their educational policies to help language teachers include CP principles in their syllabus. Keywords: critical theory, critical pedagogy (CP), EFL teachers

کليدواژه ها

Keywords: critical theory, critical pedagogy (CP), EFL teachers

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Farkhonde Karami , 1398 , Knowledge and Practice of Critical Pedagogy among Iranians EFL Teachers , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • L2 Affix Knowledge as Predictor of the Breadth of Receptive Vocabulary Knowledge and Reading Comprehension
  • When the Persian Cat Finds an Escapade: Baniameri s Use of Humor as a Decolonizing Strategy in The Iranican Dream
  • Synchronization Strategies in Persian Voiced-over Documentaries
  • An investigation of CALL use in high school curriculum
  • از پرتره تا روایت: بررسی امکان و ارزش استخراج روایت داستانی از عکس پرتره
  • Collaborative reflection through blogs: discoursal features and EFL pre-service teachers’ perceptions
  • Deictic Shifts in Sam Shepard’s Cowboy Mouth
  • Improving EFL Learners’Speaking Accuracy and Fluency through Input Flooding
  • Relationship between Iranian EFL teachers’ Emotional Intelligence and their Classroom Management in Public Schools
  • Translation Strategies Employed by IRIB and Non/Semiprofessional Translators for Rendering English Movie Titles
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]