پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Representation of Abject in Jane Austen s Northanger Abbey
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Representation of Abject in Jane Austen s Northanger Abbey

نویسندگان :

Sara Parsafar ( Urmia University ) , Farah Ghaderi ( Urmia University )

دانلود فایل   

چکیده

Despite negative comments of scholars at the time, gothic fiction went high in stature during 1790s following the publication of novels by Horace Walpole and Anne Radcliffe as predecessors of the genre. This genre has been subject to many critical studies with various perspectives through decades. Although numerous lenses have been explored and examined on gothic novels, Jane Austen s parody of gothic Northanger Abbey (1818) has not been explored through a psychological perspective. This paper aims to offer a fresh reading of the novel deploying the concept of abject in line with the gothic element of terror represented in the novel s protagonist Catherine Morland. It is argued that the heroine s curiosity as an object of terror is abjected through different stages of the novel and is reflected by the protagonist as an abject. Catherine sets out on a journey in order to attain symbolic subjectivity but as the story proceeds she finds her acts of curiosity threatening it and shows reluctance toward her own curiosity.

کليدواژه ها

terror, abject, curiosity, Catherine Morland, symbolic subjectivity

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Sara Parsafar , 1398 , Representation of Abject in Jane Austen s Northanger Abbey , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The Relationship between Gender, Brain Dominance Quadrants, and Learning Styles among Iranian Elementary and Intermediate EFL Learners
  • A survey of perceptual learning style preferences of Iranian Psychology and TEFL Students
  • Differences in the Acquisition of Relative Clauses by Persian, Azeri, and Turk learners of English
  • Areas of School-University Partnerships in Iranian EFL Context
  • Metadiscourse Use in Dentistry Research Articles Written by Non-native English Speakers: Does Editing Make a Change?
  • Becoming-Persian in Merritt-Hawkes` Persia: Romance and Reality
  • Teaching General English Courses through Flipped Learning: Perceptions and Effects in Pre-service Teachers
  • Exploring teacher performance in EFL classrooms through systemic function perspective: A case study
  • A metaphorical advantage for bilingual children in L3 acquisition? Understanding figurative meaning by bilingual (Persian-Turkish) and monolingual (Persian) EFL learners.
  • Threats to the Inclusive Movement: Experiences of Disabled and Non-Disabled Students Within an Inclusive English Language Classroom
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]