پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Post-Method Era of Translation Pedagogy?
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Post-Method Era of Translation Pedagogy?

نویسندگان :

Ehsan Taebi ( University of Isfahan )

دانلود فایل   

چکیده

Translation programmes have thus far done little to heal the deepening rift between training and the twenty-first-century exigencies of the real-world market of translation. That said, translation pedagogy is in the precarious situation of falling into the loop of ‘methods’ – a trend of which TESOL unchained itself a while ago. The present work is an analytical report of a translation workshop which resorted to an alternative, yet customised, approach to the lesson planning, material development, and teaching of translation by drawing on performance-based instruction and assessment. On the premise of observation and the results obtained from the participants in the form of a post-workshop test and survey supplemented by interview with 4 translator trainers, this post-method approach, though still in its embryo, has the potential to help 1) the trainees to acquire and develop translation sub-competences required for their effective performance in real-world situations, and 2) the trainers, material developers, and educators to plan, develop materials, and choose teaching strategies and curricular subjects as per their social, cultural, market, and contextual needs and exigencies. This approach to translation teaching might be termed as the post-method era in translation pedagogy.

کليدواژه ها

Performance-based instruction, assessment, teaching translation, translation pedagogy, post-method era

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Ehsan Taebi , 1398 , The Post-Method Era of Translation Pedagogy? , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The Logic of Translation: Implications for Research in Iran
  • Translation as Re-narration: "A Narrative Analysis of Iran s Nuclear Program News translations in the English Western Media based on Mona Baker s Narrativity Paradigm"
  • Estimating Capability of Flipped Classroom on Idiom learning of English Foreign Language Learners
  • The role of language teachers and content teachers beliefs on their practices regarding testing and assessment in ESP contexts
  • Analysis of Hedges in English Movies: Gender Differences in Focus
  • Effect of Teaching Study Skills on Iranian Pre-intermediate EFL Students Writing
  • Analyzing Anxiety, Self-efficacy, Goal Orientation and Tolerance of Ambiguity as Predictors of EFL Learners’ Second Language Writing Achievement: A Structural Equation Modeling Approach
  • Trauma, Time and the Construction of Identity in Monica Ali’s Brick Lane (2003)
  • Dynamic group error correction and transfer of grammar learning: case of Iranian highschool EFL learners
  • Translational Institutions and Advancement of Modernism in Iran
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]