پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله A Classroom Observation Form: Towards Inclusive Objectivity in Teacher Performance Assessment
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

A Classroom Observation Form: Towards Inclusive Objectivity in Teacher Performance Assessment

نویسندگان :

Ehsan Taebi ( University of Isfahan ) , Iman Taebi ( University of Isfahan )

دانلود فایل   

چکیده

Teacher assessment has always been of serious concern to higher-level directors and educational policymakers alike. A widely popularised means of assessing a language teacher’s performance is classroom observation, but lack of an objective, standardised, and well-researched observation tool that takes into account the evaluations of all the stakeholders has embroiled classroom observation in a controversy. Targeting this gap, a qualitative research design was adopted and the criteria for teacher assessment were extracted from the literature, from renowned classroom observation forms, and from open-ended interviews with 7 experienced teacher trainers in Iran. A classroom observation form (COF) was then developed based on the findings. In the next step, the COF was evaluated by experts in the field, and went through a series of initial modifications. The COF was then piloted on over 100 language classes and over a 4-year period. The preliminary results of this study suggest that this COF enjoys a decent level of objectivity and covers constructs that had formerly been unattended, such as incorporating the evaluation of ‘all’ stakeholders, including the teacher and the students, into the final teacher assessment. Although reliability and validity remain a concern to be tested via statistical procedures, the COF could potentially be used for teacher performance assessment in English classes.

کليدواژه ها

Teacher assessment, teacher evaluation, observation form, classroom observation

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Ehsan Taebi , 1398 , A Classroom Observation Form: Towards Inclusive Objectivity in Teacher Performance Assessment , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Dos Passos s Conspicuous Form in the U.S.A. Trilogy
  • Dissection of Orientalism in Tennessee Williams’s A Streetcar Named Desire
  • آموزش انتقادی: حلقه مفقوده در برنامه تربیت معلم زبان انگلیسی در ایران
  • The Effects of Interactive Strategies on Iraqi English Language Learners Speaking Performance: A Case Study of Babylon University
  • Fillmore s "Scenes-and-Frames-Semantics" and Their Use in translation
  • Effect of Content Retelling on L2 Learners’ Vocabulary Uptake
  • رویکرد معنا شناسانه قالبی به انواع افعال نقل قول گر و راهبردهای برگردان آن ها در ادبیات روایی: مطالعه موردی برگردان فارسی رمان دل تاریکی
  • Trouble in Paradise, the cultural forces that make and break the United States: The study of the theory of American Exceptionalism in Sam Shepard’s True West
  • Metacognitive Strategy Instruction Contributes to More-skilled Listeners More than Less-skill Counterparts
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]