پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Possible Interface between EAP Instructor’s Personal Intelligences and Their Classroom Management Beliefs
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Possible Interface between EAP Instructor’s Personal Intelligences and Their Classroom Management Beliefs

نویسندگان :

Mavadat Saidi ( Shahid Rajaee Teacher Training University ) , Zohreh Bayat Shahbazi ( Shahid Rajaee Teacher Training University, Tehran )

دانلود فایل   

چکیده

EFL classroom management has frequently been addressed. However, it seems to be underresarched in EAP settings. Considering the significant role of the instructors in holding, moderating, and managing EAP courses, the current study aimed to investigate the possible relationship between the instructors’s interpersonal and intrapersonal intelligences and their classroom managament beliefs in the English for Academic Purposes (EAP) context. To this end, 70 EAP instructors were asked to answer the relevant items to these two personal intelligences from McKenzie’s (1999) Multiple Intelligences Survey and the Behavior and Instructional Management Scale (BIMS) (Martin & Sass, 2010). The findings demonstrated the EAP instructors’ approaches towards classroom management. Furthermore, the results of the analysis revealed a significant relationship between these intelligence types and EAP instructors’ beliefs about managing EAP classes. The findings would enrich the existing literature and carry some pedagogical implications for training EAP instructors and holding in-service workshops in order to enhance the quality of EAP courses.

کليدواژه ها

Classroom management beliefs, English for academic purposes, Interpersonal intelligence, Intrapersonal intelligence.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Mavadat Saidi , 1398 , The Possible Interface between EAP Instructor’s Personal Intelligences and Their Classroom Management Beliefs , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Futile Emigration: Irish Female Migrant Identity in Colm Toibin s Brooklyn
  • Contradictions in Using Group Work in EFL Classrooms: Activity Theory Perspective in an Autoethnographic Study
  • Effect of Flipped Teaching on Iranian EFL Learners’ Oral CAF
  • Seven Shades of a Suicidal Self: Aesthetics, Ethics and Gender Politics of Marina Carr’s re-Imagining of Female Characters in Ancient Greek Drama
  • The effect of task complicity on syntactic complexity in graph-based writing
  • News translation and translators" to be righteousness attitudes: a case of Iran-US regional controversies
  • دیپلماسی ترجمه‌ی جمهوری اسلامی ایران: زمینه‌ها و آسیب‌ها
  • Poetic Cinema as an Ever-possibility to Procreate: The Trilogy of Image, Feeling, and Reasoning
  • Technology-Enhanced Academic Listening Classes: Listening Instructors and Engineering Students Perceptions
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]