پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Investigating the Effect of Learner Generated Transcriptions on Pre-intermediate and Intermediate Iranian EFL Learners Listening Comprehension
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Investigating the Effect of Learner Generated Transcriptions on Pre-intermediate and Intermediate Iranian EFL Learners Listening Comprehension

نویسندگان :

Sina Shayegy ( Islamic Azad University of Tabriz ) , Nasrin Hadidi Tamjid ( Islamic Azad University of Tabriz )

دانلود فایل   

چکیده

Language learning involves mastery of four skills, among which listening is the most important one since it is considered as the very primary source of input. The present study aims at investigating the effect of learner generated transcriptions on Iranian EFL learners listening comprehension with a focus on the learners’ proficiency level at two levels of pre-intermediate and intermediate. The participants were 40 EFL learners in two intact groups including 20 intermediate learners and 20 pre-intermediate learners. The instruments of the present study include language proficiency test of PET, and two parallel listening comprehension tests as the pre-test and posttest adopted from PET. During this study the participants listened to clips of 3 to 5 minutes (from Developing Tactics for Listening for the learners in pre-intermediate level and Expanding Tactics for Listening for the learners in intermediate level) every session and at the same time they tried to transcribe what they could hear. After 13 sessions, the participants in both groups were administered another sample of the listening section of PET test as the posttest. One two-way ANOVA was administered to analyze the data. The obtained results revealed that learner generated transcriptions influenced learners’ listening comprehension in intermediate level more than pre-intermediate level.

کليدواژه ها

learner-generated transcriptions, listening comprehension

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Sina Shayegy , 1398 , Investigating the Effect of Learner Generated Transcriptions on Pre-intermediate and Intermediate Iranian EFL Learners Listening Comprehension , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The effect of “acting out” and visualizing sentences on sentence processing by young learners of English
  • A Corpus-Based Contrastive Semantic Study of the Phrasal Verbs in Iranian EFL learners and Native Speakers Writings
  • The Representation of Multiple Intelligences in Iranian High School EFL textbooks: the case of Vision Series
  • A Computer-aided Error Analysis of Iranian ESP Students’ Writing with a Learner Corpus Perspective
  • تاثیر مفهوم مخالف در اصول فقه بر درک مطلب دقیق متون حقوقی انگلیسی برای دانشجویان حقوق ایرانی
  • نقش ایدئولوژی در انتخاب آثار ترجمه شده: مطالعة موردی آثار پرفروش نیویورک تایمز در ایران
  • Educating preschool children while playing and discovering their world with authentic and concrete materials
  • The Comparative Effects of Output-based Activities and Enhanced Input on Learning of English Past Perfect Tense: A Closer Look at Output Hypothesis
  • Implementing Collaborative Assessment in Iranian EFL Learners` Reading Comprehension and its Effect on Thinking Abilities
  • Selective Appropriation of Events in Constructing Narratives about Barjam
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]